Gå til innhold

Hva er greia med Voss vann..

Footy

Anbefalte innlegg

Er ikke Olden-vannet også fra Voss?

7022393[/snapback]

Nei. Olden er ikkje frå Voss. Da er heller ikkje Voss vatnet. Har endå ikkje heilt skjønt kvifor dei har kalt da opp etter plassen. Seller det ikkje her heller. Foruten om eit hotel som har noen flasker til salgs til tyste Amrikanere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig at noen synes at vann fra krana smaker ekkelt. Det var et program på TV'n om vann i USA. De foretok en blindtest. I glass A var det flaskevann. I glass B var det vann fra krana. 50% mente vannet fra glass B smakte mye bedre og omvendt.

Lenke til kommentar

Det kan si vel så mye om flaskevannet som springvannet. Vannet i en flaske jeg fikk på flyet fra USA var så vondt at da jeg kom Norge tømte jeg det ut og fylte på med vann fra springen. Var i Chicago, og der var springvannet så fullt av klor at det var udrikkelig. At det var så fullt av klort tyder vel på at ikke det var så sunt i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Vannet i Oslo og andre storbyer smaker ekkelt. Pleier å kjøpe flaskevann når jeg er i Oslo, Ålesund, Bergen osv... Vannet på Sunnmøre er det beste vannet jeg har smakt.

7059558[/snapback]

Vannet i Ålesund smaker jo ypperlig med mindre røra i bygget er dårlige.

Lenke til kommentar

Hvor jeg bor var det tidligere mye klorsmak i vannet. Takket være dårlig renseteknologi i det lokale vannverket, smakte det bajs av vannet. Heldigvis har det nettopp blitt skiftet til nytt renseanlegg, og nu er alt så meget bedre!

Forøvrig har vi Voss vann på jobb. Det er da snakk om store dunker på vanndispenseren. Dette er ikke dyrere enn annet dispenservann, så det er vel snakk om at innpakkingen har alt å si. Madonna sto jo frem for noen år siden og sa at hun kun drakk Voss-vann. Image is everything!

Lenke til kommentar
Vannet i Ålesund smaker myr. Vannet på indre Sunnmøre er mye bedre.

7114017[/snapback]

Så vidt jeg vet så er det Brusdalsvannet som forsyner heler Ålesund kommune med vann. Dette vannet er veldig friskt og godt. Der jeg bor er vannet ypperlig. Om jeg setter ei flaske imsdal og ei flaske springvann i kjøleskapet så smaker dei så og si likt.

Lenke til kommentar

Drakk dette da vi var på besøk ved den norske ambassaden i forbindelse med en klassetur til Polen og Tyskland i høstferien. Og dette vannet feide all tvil til side, det er det beste kildevannet jeg noensinne har smakt og irriterer meg grønn og blå over at de ikke kan selge det pr. butikk i Norge.

På en annen side hadde det kanskje tatt bort litt av sjarmen ved merkevaren Voss Vann...

Lenke til kommentar

Det med Voss vann er det samme som alt annet av merker. Hvorfor kjøper folk Gucci klær når det er mye billigere på H&M? Begge deler er jo klær, mye av samme design og stoff. Det har med å skille seg ut og vise at man har råd. Kjøpte en 240ml liter flaske med Voss vann når jeg var i London i høsteferien. Kosta 2 pund eller no. Greit nok det smakte jo bedre enn springvannet der borte, og designet på flaska var jo kult. Men det er imaget og merket du betaler for. Ikke vannet.

Lenke til kommentar
Men igjen, vi nordmenn lar oss jo lure. Som jeg sa tidligere, vårt tappevann er av høyeste kvalitet. Personlig har jeg slutta å kjøpe f.eks imsdal i hytt og pine og kjøper det heller i ny og ne, men det er pga. flaska. så fyller jeg den opp selv senere fra kjøkkenkrana... Noen ganger vasken på badet og..

7021200[/snapback]

Siden jeg er ekstra kresen til drikkevann, har jeg merket mye forskjellig tappevann(du mener den fra spingen nå?) alt etter hvor jeg er.

Forrige helg i voss, var faktisk en litt rar opplevelse mtp. drikkevannet i springen på hotellet der(selv om servicen ikke var så imponerende).

Har faktisk aldri prøvd å godt vann før(utenom det vi har hjemme, som er renset) rett fra springen.

Kan ikke si jeg er så imponert over det drikkevannet jeg har prøvd(utenom det i voss da selvfølgelig).

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Når det gjelder Voss vann synes jeg det er litt vittig. Jeg så et program på NRK om dette vannet. Vannet kommer jo ikke fra Voss, så den er grei. Og de folkene som bor der vannet blir tappet, nærmere bestemt i Iveland i Aust-Agder, har dette vannet som sitt drikkevann. Vannet blir dyrt så snart det blir tappet på flaske. Se her: http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/109156 og få deg en salig god latter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...