Gå til innhold

Hva er greia med Voss vann..

Footy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme som eg opplevde i Italia, brukte flaskevatn til pusse tennene i. Kvaliteten på springvatn varierer sjølvsagt, her i Haugesund synest eg ikkje vatnet er godt, heime i Hardanger derimot er det ikkje noko problem. Smaker stor forskjell på spring- og flaskevatn her.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
I mange land må vannet klores før det er drikkbart... Dvs du blir syk om du drikker vann som ikke er kloret først..

7021511[/snapback]

Nei du sier ikke det, hehe, men det går bra hvis du er der en stund, da vender du deg til bakteriene.

Kranglefant. =/

7021518[/snapback]

I know :D

Lenke til kommentar
Har aldri sett Voss Vann eg, selges den ikkje over heile landet?

Lomz: Du er over alt, 160 innlegg i dag. :ohmy: .... :p

7021576[/snapback]

Vel, jeg har sett en del om det på TV. Men det eneste stedet jeg har sett hvor de faktisk selger det er "Steam" (Iskremsjappe) på CCVest I Bærum....

Lenke til kommentar
Mutters bodde i Texas i 4 år, var over der på ferie en del ganger. Da drakk vi KUN flaskevann. All vann i matlaging var også flaskevann..

Eneste jeg brukte tappevannet til var dusje og pusse tenna.. Selv å pusse tenna var ikke noe godt...

Og nei, dette var ikke i gettoen... snarere omvendt

7021482[/snapback]

Det er vel sånn overalt i USA, iallefall der jeg har vært.

Lenke til kommentar
Mutters bodde i Texas i 4 år, var over der på ferie en del ganger. Da drakk vi KUN flaskevann. All vann i matlaging var også flaskevann..

Eneste jeg brukte tappevannet til var dusje og pusse tenna.. Selv å pusse tenna var ikke noe godt...

Og nei, dette var ikke i gettoen... snarere omvendt

7021482[/snapback]

Det er vel sånn overalt i USA, iallefall der jeg har vært.

7021668[/snapback]

Flere steder så bruker de grunnvann, men mange steder er det også ganske mye grunnvannsforurensning.

Men vannet fra springen i Lillehammer er genuint og genialt! Er faktisk bedre enn flaskevann. Flere steder bruker man mye klor under rensingen, og det kjenner man ... Derfor smaker man forskjell på noe springvann og flaskevann.

Lenke til kommentar
Ja, men det blir som å si at det smaker gult, lukter firkantet osv.

7021490[/snapback]

Stygt er dialekt for ille, vondt og så videre, ganske vanlig i det ganske land.

7021498[/snapback]

Vi i det fine trønderland bruker det også som et bittelite kraftutrykk når vi bruker det sammen med andre adjektiv: "dæven, hu va schtøggdeilig."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...