namas24 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Heisann. Jeg sliter med å sette opp Nextgentel tråløst nettverk. Det fungerer fint med kabel, men uten sliter jeg stort. Jeg har nettverkskortet Broadcom 802.11g og får ikke kontakt med wireless routeren til Nextgentel (type Netopia 3357 wireless). Noen som har noen tips. Tror kanskje det kan være noe feil med mitt nettverkskort i maskinen. Men maskina er helt ny. Noen som kan hjelpe en stakkar? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Trådløst nett er vel ikke slått på som standard fra NGT. Fra NGT: Skriv inn adressen http://endring.nextgentel.no i nettleseren på PCen. Logg inn med brukernavn og passord som du brukte for å aktivere ruteren din. Gå til ”Avansert konfigurasjonsmeny” og følg instruksjonene på siden. Bruk 128 eller 256 bits kryptering dersom nettverkskortet i PCen støtter dette. Vær oppmerksom på at 40 bits nøkkel også ofte omtales som 64 bits nøkkel. Husk å notere ned verdiene for SSID, krypteringsmetode og krypteringsnøkler slik at du har dette tilgjengelig når du skal konfigurere det trådløse nettverkskortet i PCen. REF: http://www.nextgentel.no/privat/artikler/t...st_nettverk.php Lenke til kommentar
namas24 Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Heisann. Jeg sliter med å sette opp Nextgentel tråløst nettverk. Det fungerer fint med kabel, men uten sliter jeg stort. Jeg har nettverkskortet Broadcom 802.11g og får ikke kontakt med wireless routeren til Nextgentel (type Netopia 3357 wireless). Noen som har noen tips. Tror kanskje det kan være noe feil med mitt nettverkskort i maskinen. Men maskina er helt ny. Noen som kan hjelpe en stakkar? 7020712[/snapback] Dette har jeg prøvd.. men det funker fortsatt ikke. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 ...Jeg har nettverkskortet Broadcom 802.11g.....Nextgentel (type Netopia 3357 wireless)Netopia 3357W støtter kun 802.11b og hvis nettverkskortet ditt kun støtter 802.11g så blir det ett problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå