Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kjøp av trådløs ruter og nettverkskort, 600kr.

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal kjøpe en ruter for trådløst nettverk, som også skal ha mulighet for kablet nettverk.

Nettverket skal gå trådløst til to maskiner og kablet til to maskiner.

Modemet jeg bruker er ett ADSL 2+ Moden fra Jensen, produktnavn er Web:Link 8001B.

Dette modemet håndterer en 2000/300kbps linje levert av Telenor.

Sist gang jeg var inne på Kapaks hadde jeg rundt 3200m fra sentralen, noe som vil si at jeg sitter ganske langt oppi gokk.

Grunnen til at jeg bruker ett ADSL2+ modem på en vanlig ADSL linje er at vi fikk 8001B av Jensen når det gamle tok kvelden.

På maskinene brukes Windows XP Home/Professional, untatt på den ene, hvor det brukes Ubuntu 5.10, men Ubuntu er bare midlertidig, dette vil byttes ut i server-spesialisert OS senere, enten i form av Linux eller Windows Server 2003.

Prisen jeg har tenkt å bruke på en ruter er rundt 600kr, om mulig ville det vært fint med ruter-støtte for deling av nettverkshastigheter, men om ikke mulig så trenger jeg anbefalinger på gode freeware/shareware programmer som gjør dette for meg.

Jeg trenger også forslag til eksterne/interne trådløse klientkort(Nettverkskort /m antenne, eller trådløs duppeditt med usb-grensesnitt.) også. Dette kan regnes utenom de 600kronene.

Håper dere froumtroll har fått all informasjon dere trenger for å hjelpe meg å finne riktig Ruter for mitt bruk.

Takk. ;)

Edit: Tatt med at jeg trenger klientkort/duppeditt også.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisguiden er jeg kjent med, det er jo en grunn til at jeg henvendte meg her.

Skal google litt etter "forumerfaringer" og "brukererfaringer" på de to overnevnte ruterene.

Ser at HW også har test av førstnevnte.

Kanskje jeg spytter i noen lapper til, men det er dårlig økonomi for tiden.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...