Gå til innhold

problemer med windows media center

Anbefalte innlegg

installerte windows media center i dag, medfølgende cder var 2x windows xp mediacenter, og "updates for 2005 edition". installeringen foregikk fint helt til den spurte om windows xp service pack 2 cden. denne cden fulgte ikke med, og det er jo ikke en selvfølge heller at man skal ha den.(var ikke den "updates for 2005 edition" cden)

jeg valgte cancel, og installeringen fortsatte knirkefritt. etter installeringen så er jo ikke iexplore installert (ikke noe særlig stort tap), nettverkskortet (integrert på HK) er installert, men får ikke satt opp en nettverkstilkobling selv om jeg har lasted ned nye drivere fra asus. står helt fast her, jeg får ikke nettverkstilkoblingen opp, noen som vet hva som kan være galt?

prøvde å installere det som var på "update for 2005 edition" cden, men fikk feilmeilding på at noe som var påkrevd ikke fantes på maskinen...

så, noen der ute med litt mere innsikt enn meg akkurat her?

på forhånd takk!

EDIT: drar jeg en ipconfig i cmd får jeg opp alfanett.no og 0.0.0.0 som ip, noe jeg finner merkelig..

EDIT2: og network setup wizarden fungerer heller ikke

Endret av phun-ky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg installerer MCE norsk på min data og får spørsmål om å sette inn windows xp service pack 2 cden, så er det cd 1 av installasjons cden. Norsk språkpakke installerte jeg etter at jeg hadde tatt windows update på maskina. Jeg knota fælt med dette selv på første forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...