Gå til innhold

Tele2 Familie - erfaringer?


Anbefalte innlegg

Du kan også ha brukere på Tele2. Men juridisk eier må ringe kundesenteret/maile for å opprette disse.

 

//Hit

7028392[/snapback]

 

Du KAN opprette brukere mot telefonkatalogene også hos Tele2. Dette er nemlig ett krav fra Post og Teletilsynet at om en bruker ikke er den samme som juridisk eier, skal dette være mulig fra operatøren sin side å endre dette.

 

Tele2 Familie gjelder kun samtaletrafikk, og gjelder Norge og Sverige

 

//Hit

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan også ha brukere på Tele2. Men juridisk eier må ringe kundesenteret/maile for å opprette disse.

 

//Hit

7028392[/snapback]

 

Du KAN opprette brukere mot telefonkatalogene også hos Tele2. Dette er nemlig ett krav fra Post og Teletilsynet at om en bruker ikke er den samme som juridisk eier, skal dette være mulig fra operatøren sin side å endre dette.

 

Tele2 Familie gjelder kun samtaletrafikk, og gjelder Norge og Sverige

 

//Hit

7049762[/snapback]

det var godt å høre, gjelder dette netcom og telenors løsning og?

Lenke til kommentar

Igrunn dårlig erfaring med dette tilbudet. Når vi skulle flytte over nummeret til et annet selskap så måtte vi overføre eierforholdet til den som faktisk sto som "referanseperson/eier" av familieabbonementet til den som faktisk eide telefonen med nummeret på. Spør du meg tungvint!

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat registrert meg på gulesider.no og kunne fjerne nummeret til samboeren min. Så opprettet jeg nummeret hennes på hennes egen konto. Ingenting er oppdatert ummiddelbart, men jeg satster på at det fikses innenrimelig tid.

 

Jeg får glede meg til dama finner seg selv på gulesider da. ;)

 

EDIT:

Jeg har ringt og spurt om det, og de sier det tar flere timer før det er oppdatert ute på nettet.

Endret av joebush
Lenke til kommentar
Sendte inn faks med påmelding til Tele2 Familie på søndag. Noen som vet hvor lang tid det tar før det gjelder?

7089421[/snapback]

 

Det blir nok noen uker før det trer i kraft. Trodde det stod på innsendingsskjemaet, eller på infosiden på nettet.

7094743[/snapback]

 

Uker??

Lenke til kommentar

Det tok akkurat en uke! Alle på avtalen (bortsett fra jeg som står som hovedsvarlig da) har fått sms om at de er flyttet over til en faktura og at Tele2 Familie er aktivert så da antar jeg at det er i boks. Synes det er litt rart at ikke jeg har fått noen bekreftelse selv, men kanskje det kommer i posten?

Lenke til kommentar

(bortsett fra at en av oss ikke vil få navnet sitt på nummeropplysningen).

 

7019595[/snapback]

 

Dette medfører ikke riktighet, selv om enten du eller din mann står som juridisk ansvarlig for begge abbonementene så kan de ha ulike navn på hvem som står oppført som bruker. Det er nemlig brukeren som står oppført hos nummeropplysningen, og ikke den juridisk ansvarlige. Dermed vil din søster eller mor om de ønsker å bli med på avtalen fortsatt stå hos nummeropplysningen, så lenge de står registrert som brukere av mobilnummeret sitt.

7022934[/snapback]

 

Jeg har sjekket hos Tele2 og siden med informasjon om Tele2 Familie er veldig tydelig:

Vil mitt mobilnummer være søkbart hvis noen ringer opplysningene?

Det er kun en person som kan stå oppført hos opplysningsbyråene og dette er fakturamottaker. Denne personen vil da komme fram i nummersøk som blir gjort på alle mobiltelefoner som ligger på fakturaen. For å unngå at personen som bruker mobilnummeret kommer opp i opplysningen kan nummeret gjøres hemmelig. Ta kontakt med kundeservice for å få gjort dette.

Jeg synes det er veldig dumt. Hvor har du det at alle brukere skal kunne ha sitt eget oppslag i opplysningen? Samboeren min er nemlig lite glad for at hun ikke lenger staar under eget navn i opplysningen siden vi har meldt oss paa.

7025355[/snapback]

 

Jeg og min kone har Tele2 Familie, og vi står begge oppfør i diverse kataloger. Men en må selv ta kontakt med de forskjellige katalogtjenester og si fra, nytter ikke ta det opp med Tete2.

Lenke til kommentar
Hvorfor må på død og liv juridisk eier av familieordningen eie og ta over alle abonnementene? Synes dette både er teit og tungvindt for brukerne.

7186129[/snapback]

 

For at operatørene skal ha en person å forholde seg til når det gjelder faktura ... :)

 

Samtidig at man gjør en besparelse med tanke på utsendelse av fakturaer. Er nok det som er grunnen til dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå fått første fakturaen med alle nummerene våre samlet. Mannen min har abonnement som koster 129kr mnd - men denne står ikke oppført her? To av de andre personene på fakturaen har ringt for mye mindre enn 69 kr minimumssum (Champion) men er likevel kun fakturert for det faktiske ringebeløpet. Vil de andre likevel får separate regninger på disse tingene tro?? Synes det var litt rart.

 

I tillegg står det en post slik: "Tele2 Mobil mnd.avgift" og et fremmed telefonnr med kostnad -20.23kr. Ser ut som en post som angår en annen kunde!

 

Når jeg legger sammen postene på fakturaen (tar da ikke med den siste på -20.23kr) får jeg en sum på 178,46 før moms mens det på faktura står 174.23 før moms. Dette kan være av avrundinger kanskje bare?

 

Har hørt rare ting om fakturaer fra Tele2 før.. noen andre som har Tele2 Familie som kan forklare noe av dette her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...