Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

forslag til bruk av 10mbit linje ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel.... Host sider for en liten penge. Kjekk bi-inntekt, dessuten slipper du faren for å bli busta. Fler og fler pirater bustes jo nå for tiden. Dessuten, folk hoster sider på mindre enn 10Mbits linjer. Skjønt, det lønner seg neppe med sidehosting når et seriøst domenenavn koster flesk å ha.... Nei, jeg bare tenker umiddelbart; 10Mbit? Må være mulig å tjene noe på en slik linje...

Lenke til kommentar

tør jeg spørre hvor du har koblet deg på og til hvilken pris? 10mbit linje hvor det er 2 naboer, hvor en er en gamling?

 

å bidra litt for HW.no synes jeg er en god ide, hvis det er mulig da?

 

du kan jo også gå ut til mindre bedrifter med tilbud om å mekke og hoste hjemmeside for dem, så fremst du kan litt html eller andre kodingspråk.

 

så hvis du tjener litt på han naboen, og litt på noen bedrifter så har du jo litt extra $

 

shell kontoer er jo også en ide, spess for eggdropp/bitchx interesserte.

Lenke til kommentar

gahh, folk med 10Mbit som ikke vet hva de skal med det skulle vært sk**t!

 

Start å hoste, shell er kjekt, hvis du klarer å få i stand en stabil tjeneste til lave priser.

Holder fint med 10Mbit til det, folk hoster jo shell som jernet på 2Mbit og mulig lavere også.

 

CS server er bare tull =) cs-horer som kan betale for seg vil nok helst ha en 100Mbit.

 

DC er fint, anbefaler det også, men som tidligere nevnt, da bør du ha godt med diskplass :smile:

 

lykke til med leechinga

Lenke til kommentar

hehe jeg vet at du ikke vil tjene noe på kommersiell webhosting (du må ha registrert firma og en firma linje ellers blir dette faktisk ulovelig) men shell på en ti mbit + grei uptime sjekk mirc om hvor mye prisen ligger for det tror det er rundt 20 dollar i måneden her er det potensiale

Lenke til kommentar

1595 kroner for 10mbiten er jo bare til privat bruk, begynner du å tjene penger på dette må du vel leie en bedriftslinje ellers er det du gjør ulovlig.

 

Firstmile krever jo også 20 personer pr sentral før de bygger ut, og jeg har enda ikke hørt noe om hvor seriøse de er, hvor bra oppetid de har, hvor stabil hastighet de leverer mm. Firstmile har heller ikke fast ip tilbud, og det er litt kjipt å kjøer ulovlig kommersielle tjenester på en dynamisk ip vel:) Selv om du kan beholde ipen lenge nok ved å ha på ruteren da. Men jeg er ute etter tilbakemeldinger på firstmile for jeg har de under nært oppsyn, så hvis du gidder si fra når du har fått linje:)? ja?

 

160gb ftp? Holder til et par dager max det om du skal kjøre seriøst:) Evt kan du jo stille linja di til disposisjon for andre som vil sette opp pcer hjemme hos deg med divrse ting på, dermed kan du jo f.eks ha serveren til en kompis mot at han betaler 1/4 av linja di f.eks.

 

Mye kos å gjøre med 10mbit, men det er ikke nok da:) Sitter på 100mbit akkurat nå, men den er ikke min.. og ja, det er forskjell på å laste ned i snitt 8-9 megabyte i sekundet og 1.2 megabyte i sekundet:)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-04 15:18, skrev Prog_Kick:

har også tenkt på det.. :smile: 350 kr for 1mbit er min annonse :wink: bare synd det kun er 2 naboer..en interrisert...og en gamling :sad:



 

Glem "gamlingen"! Med to fiskebollebokser og en pigtail som antenne kan du kjøre flere kilometer med WLAN point 2 point. dette forutsetter fri sikt. Kanskje bor det en stakkar innen synsvidde som har for lang kobbertråd til sentralen...... Hva er han villig til å betale???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...