Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trimme og små style volvo 240 GL.

Radi

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og fattern har ett prosjekt på gang,

som går ut på å style og trimme en av bilene våre.

Bilen vi skal trimme er en Volvo 240 GL stasjonsvogn

Vi har ikke tenkt å gjøre så mye med den i første omgang,

men den skal styles heftig senere. (Bodykit osv...)

Vi har tenkt å kjøpe:

Ny felger, bytte ut noen del deler i motoren slik at den går fortere.

Sette inn turbo, nytt eksos anlegg, og litt andre sånne små ting.

Er det noen som har tips til nettsider vi kan kjøpe inn dette?

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, er greit og style,små trimme som du sier.. men det er ikke bare bare og sette en turbo motor rett inn, det er en del du må forsterke før du setter inn turbo motoren. det ligger sticy med styling på styling kategorien. ;)

Endret av 8V
Lenke til kommentar

Gruppe-A vinge kler en sedan ja, men ikke stasjonsvogna di. :p

Hvite blinklys er såklart pent, men med styling tenker jeg på nye fangere, sideskjørt osv. :)

edit: Ser nå at du spurte etter nettsider. BCB.no selger mye greier til volvo. :)

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar

Okey, så det er mye stress å sette på turbo. Hmm, ikke bra :p Jeg har ikke alverdens med erfaring. Men jeg har venner som helt sikkert kan hjelpe.

Hvis jeg senker den, kjøper nye felger, bytter lykter, kansje soter noen ruter, og setter på turbo. Da blir det bra :yes:

Men kunne jeg fått ca priser på tingene, sånn at jeg vet ca hva det kommer til å koste, og hva jeg evt skal droppe osv..

Lenke til kommentar

Å turbokonvertere en sliten b230a/k/f (regner med det er en av disse som står i bilen din) er nok ikke noe du vil gjøre hvis du ikke har så mye erfaring, er nok motorbytte som blir det enkleste da.

Menne, en kjapp prisliste?

Vel, la oss si

• senk, tror du får komplett sett med fjærer og dempere for 7000 hos bcb.
  • lykter, 2000-2500 (usikker på hva stasjonsvognlykter bak koster.)
  • felger, kommer an på hva du vil ha, eiker e1 er greie, billige felger(5k hos bcb).
  • motor, 3-10000 (alt etter hva du skal ha, stand, hva som følger med.)
  • ruter, sotefilm på biltema/bilextra vet jeg ikke hva koster, men sot for all del alle rutene bak hvis du først begynner, det latterligste jeg ser er folk som kun har sotet rutene på dørene bak, mens bagasjeromglassene er vanlige... :p

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar

Takktakk,

Okey, har var det litt forskjellig.

En sier at senking koster 6-700,- og en annen sier 7000,-

Ja, jeg skal enten sote alle 3 bak,

eller til og med de to rutene på sidene forann også.

Edit: Jeg har også litt lyst å lakere bilen også.

Den har en kjedelig blå farge. Helt enkelt.

Hvor mye koster det å lakere hele bilen ca?

Endret av Radi
Lenke til kommentar

Senk koster _mye_ mer enn 700 hvis du skal ha nye fjører og dempere. Hellakkering av bil kommer nok på alt mellom 10-20000 hvis du skal ha det profesjonelt gjort, her ville jeg ringt en lokal billakkerer for å høre på priser.

Ang soting, så er det ikke lov å sote siderutene foran. :)

Lenke til kommentar

ey!!

det er en 240 som skal bygges her.

her er det meste bolt on. 240 turbo motorer koster jo ingen ting og er jo bolt on så det holder. kan også ta motor fra 740, 940 og bare bytte festene fra din gamle motor.

hvite blinkers over hele, muligens røde eller svarte bak.

er jo så god plass i disse motorrommene at bygging er 0 stress.

fjern de svarte store listene!

senk den og kantfelg er must!

2,3 literne er det jo 0 stress å ettermontere turbo på.

onkel hadde en 240 forgasser turbo en gang i tia som gikk no helt jævlig.

få på diffsperre hvis du ikke har dette fra før. er jo rimelig mange 240er som orginalt kommer med sperre.

og hellakering får du glatt for 4-6000 tusen svart hvis du tar pussejobben selv

Lenke til kommentar
Jess, det stemmer. Volvo 240 GL ;)

Så det er ikke noe problem å bytte motor, og det koster ikke flesk heller?

Hvor mye er det for en god motor med turbo koster ca.?

Hvordan type felg er kantfelg? Bilde eksemel? Ca pris?

7034249[/snapback]

B230FT/FK ligger som regel fra 10.000 og oppover. Det varierer litt i pris avhengig av km stand og om du kjøper komplett motor med ledningsnett osv.

B230FT/FK anbefales på det sterkeste. De motorene er nesten bolt on i 240.

MEN, hvis du skal kjøpe B230FT så pass på at du ikke kjøper den gamle modellene av FT (87-89 hvis jeg husker riktig). Kjøper du fra 90 og oppover så har blokka sterkere innmat, og hvis du kjøper fra 94 og oppover så får du med underspyling(noe som strengt tatt bare er nødvendig hvis du skal trimme en god del).

B230FT har 165 hk originalt og er en lavtrykks turbomotot. Med chip til 1500 kr (Viking Chip av typen ECOMAX) så får du i overkant av 200 hk. Da lønner det seg å kjøre på 98 oktan, samt det er en fordel å kjøpe en bedre Wastegate som holder et mer stabilt trykk, da den originale KAN slite med ustabilt trykk som ikke er bra.

B230FK har 135 hk originalt, og den kan også chippes til ca 200 hk uten problemer.

Kantfelg betyr at senter på felgen sitter "inni" felgen. Hvis du går inn på www.gummihuset.se og velger Super DTM felger til bilen din så ser du hva som menes med kantfelg.

På www.eiker.com har de de velkjente "Eiker" felgene til Volvo. De felgene har ganske bred kant, og er veldig billige(koster ca 5000 hvis jeg husker rett), og fåes kun i 17".

Lykke til med bilen :)

Endret av 240b230ft
Lenke til kommentar

Hvis man betaler over 7000 for senkefjører og nye dempere så har man blitt lurt... vil nå jeg si.

Lesjöfors

245-ser 1975-93 Tüv 16-7201 3 40mm 1.495:-

koni sport (gule)

1310 stk foran

750 stk bak

alternativt kan man vel bruke bilstein sprint dempere.

totalt 5615,-

og røde/hvite baklykter til 245:

1390,- par

(hentet fra simco og pedersens racing)

Lenke til kommentar

240b230ft: Trodde FT/ET var høytrykksturbo, mens FK var lavtrykk?

Iallefall, med mindre du har tenkt til å kjøpe Compomotive, SuperDTM, Brock, JP etc til bilen, så ville iallefall jeg valgt Eiker E1. Uten tvil de peneste felgene til under 1500kr pr felg til 240, spør du meg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...