Gå til innhold

Nytt videokamera - 6k.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er de to de man får mest og best kamera for? I den prisklassen alså... ?

Jepp... Kan være en Sony-modell (edit: Sony HC-96) som kan konkurrere, men jeg er ganske sikker på at du ikke blir misfornøyd med Panasonic-modellene. NV-GS300 har i bunn og grunn alt du trenger: 3CCD, optisk bildestabilisator, mic inn, DV-inn, festesko for ekstern mic eller videolys.

Følger også med enkel software for videoredigering, som du kan gjøre det meste nødvendige med. Har bare funnet én klar mangel, og det er mulighet for å fade inn/ut opptakslyd uavhengig av bilde. Det er sikkert mange ting som kan gjøres enklere med andre programmer, men det funker...

NV-GS280 har alt NV-GS300 har, unntatt DV-inn (gir mulighet for å spille video tilbake på tape fra PCen). Hvis ikke det er en vesentlig funksjon, kan du spare noen hundrelapper der.

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Min lillesøster kjøpte kamera i dag... :ermm:

Et sådan med harddisk. 20 GB harddisk og 32x optisk zoom. http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...le=JVC%20GZMG21

Jeg anbefalte NV-GS280 til henne, men hun hørte på duden fra elkjip om hvordan harddisk er fremtiden. Det er jo sant også, men harddisk kan ikke konkurere nå til dags, siden det er så nytt og sann?

Men men, takk for hjelpen. Får bare håpe at min lillesøster blir fornøyd selv.

Lenke til kommentar
Min lillesøster kjøpte kamera i dag... :ermm: 

Et sådan med harddisk. 20 GB harddisk og 32x optisk zoom. http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...le=JVC%20GZMG21

Jeg anbefalte NV-GS280 til henne, men hun hørte på duden fra elkjip om hvordan harddisk er fremtiden. Det er jo sant også, men harddisk kan ikke konkurere nå til dags, siden det er så nytt og sann?

Men men, takk for hjelpen. Får bare håpe at min lillesøster blir fornøyd selv.

Det får vi håpe... Hun har nok fått et kamera som gir betydelig dårligere billedkvalitet, og som antakelig er mye vanskeligere å redigere filmen fra. Spiller uansett liten rolle dersom hun blir fornøyd! Enig i at harddisk er fremtiden, men det er definitivt ikke det rådende i dag (kunne vært dog, men kameraprodusentene vil vel melke litt mer ut av mini-DV ennå).

Ellers må du jo minne henne på at Elkjøp har 30 dagers returrett...

Lenke til kommentar

Jeg ville uten tvil brukt denne angreretten og kjøpt kamera et annet sted. Her har hun helt klart blitt lurt. HDD er ikke engang fremtiden, det er flash-minne som er fremtiden. HDD er på en måte bare en mellomstasjon til flash-minne blir billig og stort nok til å levere video i like god kvalitet som DV.

Og å stole mer på en random Elkjøp ansatt enn oss her på forumet? Makan... :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...