hjertnes Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Hei. Kanskje noen her kan hjelpe meg. Jeg leter etter et CMS som "har det jeg trenger". Har google i to dager nå uten å finne det jeg leter etter. Det jeg trenger er: >Blogg >Statiske sider, med sub-sider >Portfolio >Prosjektstyring >Bilde Galleri >Publisering av filer. Det jeg er på jakt etter er et enkelt system som har dette. Ikke noe overkill opplegg some PHP-nuke og de greiene der. Skal kjøre på et Domeneshop webhotell så bør helst være PHP basert med MySQL database. Ja jeg vet at jeg kan bruke flere systemer for å oppnå all den funksjonaliteten som jeg har lista opp. Men jeg vil ha alt i et admin panel. På forhånd takk. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Da ville jeg testet Joomla, som du med letthet kan utvide. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Jeg har nettopp satt opp en løsning med Drupal på en domeneshop-konto. Jeg må si meg MEGET imponert over Drupal. Det er både fleksibelt, enkelt og meget brukervennlig. Det finnes også store mengder plugins/moduler som kan gi deg all funksjonalitet du måtte ønske. Du kan sette opp blogg, wiki, bildegallerier, forum, nyheter og MASSE mer. HTML-koden den lager validerer også perfekt. Bare spør dersom det er noe mer du lurer på. Endret 7. oktober 2006 av muffe Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Beklager å hi-jacke posten din hjertnes, men kanskje det hjelper deg også Muffe : Ser du har litt erfaring med Drupal. Jeg benytter Joomla i dag, men vurderer bytte grunnet svak brukeradministrasjon og gruppering. Dette er stabilt på Drupal alstå ? Du kan skape en egen gruppe, som kun har tilgang til en spesiell side, i motsetning til Joomla der du enten er "logget inn" eller "ikke logget inn" ? (demo.opensourcecms.com funket ikke) Lenke til kommentar
muffe Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Jeg opplever brukerstyringen til Drupal som svært god. Man kan opprette grupper, og hver bruker kan være medlem i flere grupper samtidig. Gruppene kan gies ulike reigheter alt ettersom hvilke moduler som er installert. Hvis jeg forstår deg rett er ikke det du spør etter en del av standardinstallasjonen til Drupal, men du burde finne det du leter etter her: http://drupal.org/project/Modules/category/74 Se spesielt på modulene "nodeaccess" og "simple access". Tror det er dette du er ute etter. Ikke nøl med å spørre dersom noen trenger mer hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå