Erlend0_o Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Har et k8n neo4 hk og jeg lurer på hvor jeg skal plasere ram for max ytelse. Akuratt nå så her jeg dem i det borterste slottene fra cpu. har lest i manualen men jeg fatter ikke så mye er den noen med samme hk som har noen anbefalinger Hovedkort: MSI K8N NEO4-F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16 RAM: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs Lenke til kommentar
Darth Godo Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Som regel setter du de i 1 og 3. Altså de grønne for å si det slik:-) Mulig det ikke gjelder for ditt, men prøv:-) Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 begynn med de lilla portene:) alltid best og sette minnet lengst unna cpu. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 begynn med de lilla portene:) alltid best og sette minnet lengst unna cpu. 7018924[/snapback] Minnet vil yte dårligere slik. Så lenge det er to minnebrikker bør de stå i dualchannel, altså port 1 og 3 eller 2 og 4. ~ Medion Lenke til kommentar
lars64no Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Har selv et Hovedkort MSI K8N Neo4 Platinum v3.0 ROHS (MS-7125) Kjører i dualchannel, Port 1 og 2. Altså grønn og lilla. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) lars64no har rett . MSI har en farge for kanal A (grønn) og annen farge for kanal B (lilla) Dual channel memory config = en modul i hver sin farge . De nærmest cpu er å foretrekke for best drive strenght. Endret 7. oktober 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 alltid best og sette minnet lengst unna cpu. 7018924[/snapback] Overhodet ikke. I noen tilfeller kan det riktignok være slik, fordi kvaliteten på slotene varierer (tilfeldigheter i produksjonen spiller inn). Men generelt sett er det motsatt - å bruke de nærmeste slotene korter ned kretslengden, og det reduserer impedans og flight time. Det vil dermed være en mindre belastning på kontrolleren, og Max Async Latency kan sannsynligvis settes litt strammere da. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 lars64no har rett .MSI har en farge for kanal A (grønn) og annen farge for kanal B (lilla) Dual channel memory config = en modul i hver sin farge . De nærmest cpu er å foretrekke for best drive strenght. 7019100[/snapback] Da vil jeg si at MSI har en merkelig løsning på dualchannel. Alle andre produsenter jeg har vært borti (ASUS, ESC og DFI). ~ Medion Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 lars64no har rett .MSI har en farge for kanal A (grønn) og annen farge for kanal B (lilla) Dual channel memory config = en modul i hver sin farge . De nærmest cpu er å foretrekke for best drive strenght. 7019100[/snapback] Da vil jeg si at MSI har en merkelig løsning på dualchannel. Alle andre produsenter jeg har vært borti (ASUS, ESC og DFI). ~ Medion 7019204[/snapback] Mulig det , man hvis du tenker deg om er det mere logikk i å farge kode channel , imotsetning til hva alle andre gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå