Irminsûl Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Hva skal/burde jeg velge under "Godkjenning" for nettverksadapter Jeg bruker et 3Com rutermodem, men uten lokalt nettverk for tiden (skal bruke det senere). Er det noe poeng i å bruke dette så lenge jeg ikke har lokalt nettverk--trådløst? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Det valget gjelder kun dersom routeren eller nettverket ditt støtter 802.1x godkjenning. Som i praksis betyr at hver enkelt klient må autentisere seg/godkjennes i forhold til en sentral server. Hvordan du blir godkjent avgjøres ut i fra valgene der. Men dersom du ikke tror du trenger det, så trenger du det nok ikke. Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Ja, ok. Et tilleggspørsmål: Er det å anbefale å bruke brannmuren i ruteren så lenge jeg IKKE har lokalt nettverk, og i tillegg har Norton IS kjørende i bakgrunnen på den eneste maskinen som nå er på Internett (maskinen jeg skriver på nå)? Ikke at jeg stoler blindt på Norton, men det ville kanskje være smør på flesk å ha to brannmurer? Det sluker vel litt ekstra resurser også ...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå