Theo1969 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Hei. Jeg har flytta til ny leilighet og fått installert meg trådløst nettverk, men det er ikke uten problemer. Det er en 2 MBit linje, jeg bruker en Linksys WRT54GL trådløs router og et Asus 802.11g nettverkskort. Det gamle nettverkskortet sitter fortsatt ubrukt i PC'en. Problemene er at det er mange sider som ikke vil laste opp, eller de laster veldig støtvis, og det tar lang tid. Først kommer f.eks teksten, så vente, vente, vente , så kommer bildene, eller bilde laster ikke. Hvis jeg reloader kommer bildene med. Lasting av programvare går uten problemer i fin flyt. Noen som har ideer om hvor problemet ligger? Asbjørn Lenke til kommentar
hiper Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 prøv speedometer testen her på hw eller www.linjetest.nowww.linjetest.no så legger du ut svar her etterpå! Lenke til kommentar
Theo1969 Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 prøv speedometer testen her på hw eller www.linjetest.nowww.linjetest.no så legger du ut svar her etterpå! 7018913[/snapback] ca 3 Mbps asbjørn Lenke til kommentar
Theo1969 Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Hei. Det er flere merkelige symptomer her. Noen sider laster fint, som f.eks diskusjon.no, mens hvis jeg taster www.hotmail.com i adressefeltet, finner den ikke siden og bytter til http://www.www.hotmail.com.org/. Ikke kommer jeg inn på gmail heller direkte fra adressefeltet, jeg må gå veien om google, søke opp gmail, og gå via linken. Hvis jeg kobler meg direkte til nettverket uten å gå via routeren(gjelder både trådløst og via kabel), funker alt fint. Så det må vel være noe med hvordan routeren kommuniserer ut. Hjelp please. Asbjørn Endret 8. oktober 2006 av Theo1969 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Prøv og senke MTU-verdien, står den på auto så prøv 1492. Lenke til kommentar
Theo1969 Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Problemet løst. Fant ut at alle i oppgangen var kobla til en router på loftet, så da jeg bytta kabelen fra internett-ingangen til router-inngangen på routeren, funka alt som det skal Asbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå