eskim0 Skrevet 7. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Tok dette med et digitalkamera. Ixus 40, eller noe. Fornøyd selv iallefall, men pga. kameraet er det en del støy. Barn sort/hvitt Hva synes dere? Hva må gjøres bedre? Kameraet er iallefall ingen ting å skryte av, ei heller meg som er relativt uerfaren med mine 15 år. Her er de nye bildene, tatt idag. Håper jeg ikke går i samme fella som sist. Bilde 1 Bilde 2 På dette bildet kunne rammen vært hel (slik som på bilde 3), vurderer å endre dette. Bilde 3 Her er rammen hel. Ble ikke helt fornøyd, særlig noen av bladene var ikke særlig bra. Legger ut likevel, om man kan se det litt gjennom fingrene Endret 8. oktober 2006 av eskim0 Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 7. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 Tok dette med et digitalkamera. Ixus 40, eller noe. Fornøyd selv iallefall, men pga. kameraet er det en del støy. Barn sort/hvitt Hva synes dere? Hva må gjøres bedre? Kameraet er iallefall ingen ting å skryte av, ei heller meg som er relativt uerfaren med mine 15 år. 7018714[/snapback] Synes det var ganske mørkt. Motivet er bra, men hvordan det er tatt likte jeg ikke. Syns det ble for mørkt, rett og slett. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 7. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 Enig der. For mye kontrast, vil jeg påstå. Det som er lyst er utbrent, og resten er mørkt. Lite i mellomsjiktet. Lenke til kommentar
eskim0 Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 Meningen var å skape et dystert bilde.. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 7. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 Meningen var å skape et dystert bilde.. 7020754[/snapback] Vi gir tilbakemeldinger om hva vi synes om bildet. Kanskje det er meningen at det skal være dystert, men vi synes det ble for mørkt. Vi kan tilpasse tilbakemeldingene våre etter hva du prøver å få fram, men vi kan kommentere bildet etter hva vi synes er et godt bilde og hva som er et dårlig bilde. Jeg synes ikke du klarte å få fram den dystre stemningen i bildet. Lenke til kommentar
eskim0 Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 Siden jeg ikke klarte å få frem det dystre i bildet, satte jeg ord på det istedet. Ingen grunn til å gi meg ei lekse. Glad for all kritikk jeg får, er det man vokser på. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 7. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 Siden jeg ikke klarte å få frem det dystre i bildet, satte jeg ord på det istedet. Ingen grunn til å gi meg ei lekse. Glad for all kritikk jeg får, er det man vokser på. 7022704[/snapback] Da forstår vi hverandre. Lenke til kommentar
eskim0 Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2006 Jepp, det gjør vi Tissedam Har oppdatert første post, nye bilder tatt idag med 4 megapixels digitalkameraet:p Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 8. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2006 Første (nye) bildet: Supert. Fint motiv og bra vinkel. Andre og tredje bildet synes jeg ble for uskarpt. Lenke til kommentar
eskim0 Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2006 Første (nye) bildet: Supert. Fint motiv og bra vinkel. Andre og tredje bildet synes jeg ble for uskarpt. 7026854[/snapback] Du er kjapp, altså Ble vel mest fornøyd med første bildet ja, men med bedre utstyr ville kanskje bildene blitt bedre? Eller ligger feilen hovedsaklig hos meg? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 8. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2006 Første (nye) bildet: Supert. Fint motiv og bra vinkel. Andre og tredje bildet synes jeg ble for uskarpt. 7026854[/snapback] Du er kjapp, altså Ble vel mest fornøyd med første bildet ja, men med bedre utstyr ville kanskje bildene blitt bedre? Eller ligger feilen hovedsaklig hos meg? 7026916[/snapback] Både og. Andre bildet kom du for nærmt jenten, samtidig som den ufokuserte bakgrunnen svekket bildekvaliteten. Tredje og siste bildet fokuserte du veldig fint på det grønne bladet, Det var bra. Men treet og de små bladene i bakgrunnen ble veldig skurrete, og påvirket av mye støy. Bedre utstyr ville vært gjort susen her ja. Står du på og tar flere bilder, så kommer nok kunnskapen / erfaringene av seg selv. Lenke til kommentar
eskim0 Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Okei, man lærer jo så lenge man lever. Så du har vel rett Endret 8. oktober 2006 av eskim0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå