Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Elendig radiomottak på Clarion spiller

diss

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har den siste tiden strevet med en Clarion DXZ868RMP spiller jeg har kjøpt til min Subaru Forester. Fra før stod det en original Subaru spiller, laget av VDO, i bilen.

Problemet er at Clarion spilleren gir elendig radiomottak. Jeg har forsøkt med en antenneforsterker , men det har ikke hjulpet. Når jeg bruker VDO spilleren fungerer radioen perfekt. Når jeg så installerer Clarion spilleren, med nøyaktig samme kabling, blir radioen elendig. Er det noe jeg har glemt eller gjort galt, eller er Clarion tunerene rett og slett søppel?

Jeg bor forøvrig i Oslo, så det skulle være nok av radiosignaler å velge mellom..

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har hatt EN Clarion, og aldri mer. Dårligste radiodel jeg noengang har hatt. Nå har jeg en Denon, og den er den beste jeg har hatt. I tillegg til at den er bra på det meste, har den en utrolig god radio-del.

Har også hatt Philips, Pioneer og Blaupunkt, flere modeller av alle, og er vel mest fornøyd med Pioneers radiodel. De andre av disse merkene er også bra, stort sett.

Takk for svar..

Jeg har sett på kabling, og er ganske sikker på at den er rett. VDO spilleren fungerer som sagt ypperlig, og ved en nøye inspeksjon av Clarion kontaker - slik at jeg er sikker at kabling er rett - så er Clarion spilleren like dårlig. Ser desverre ut til at jeg må bytte den ut :( Har du noen gode spillere å anbefale som en god erstatning?

En liten oppdatering: Jeg kontakt Clarion Norge på e-post og fikk svar like etter. Representanten for Clarion hevder i e-posten at "Clarion har rykte på seg til å generelt å ha radiodeler som fungerer lang bedre enn gjennomsnittet". Han tilbyr seg videre å se på konfigurasjonen hos Clarion i Oslo - god kundeservice er det iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...