Gå til innhold

Ødelegger en for dual channel med 3 brikker?

P-in-P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men for å utdype da, vil dual funksjonen slå seg av så det funker som RAM som ikke har dual? Eller vil det være dual på en av minnekanalene og uten på den med bare en brikke?

Se om jeg forstår dette riktig...altså hvis kliner på med 512mb ram til.altså 1024+512 så vil du ikke kunne kjøre dual ram fordi den bli deaktivert når du kliner på mer ram..du vil da ha 1536mb ram i maskinen. (hvis jeg regnet det riktig) Dual ram er mer eller mindre oppskrytt..det er snakk om 3-5% mindre i ytelse ved og ikke kjøre i dual ram...

Mange eller rettere sagt noen hk krever single sided ram brikker for å f.eks kjøre 4 ram brikker i dual..det var vel kanskje litt avsporing av hva du vil vite.hehe

Blir kanskje litt lettere å forstå hvis du kunne sett i manualen til ditt hk...

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

En ting til..Du bør helst ha make brikke til den/de rambrikkene du bruker nå..Ihvertfall make timings...For å forsikre deg selv/maskinen at den er stabil som mulig...hvis du ikke gjør det så kan du oppleve plutselige restarting av maskin,blue screen of death osv..

Lenke til kommentar

Unnskyld, men hvis det er snakk om systemet som står i profilen din, har det ikke støtte for dualchannel. Asus K8N-E Deluxe er jo socket 754, og kan aldri kjøre i noe annet enn singlechannel. Jeg anbefaler heller ikke å kjøpe en ekstra brikke, for å bruke tre brikker fungerer stort sett dårlig på socket 754 (fordi minnekontrolleren i utgangspunktet bare er designet for å distrubuere klokkesignaler til to brikker på full hastighet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...