P-in-P Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Hepp! Maskina skriker ut etter å bli oppgradert fra 1024mb RAM som den har nå og jeg vurderer en 512 brikke til, men vil de ha noen negativ innvirkning på Dual channel teknologien? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Dual Ram = 2x512 , 2x1024, 2x2048 = ok Det du spør om..ikke mulig med dual ram.... Tar jeg feil, bra for deg, flaut for meg Endret 7. oktober 2006 av Scortech Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Ja, jeg har 2x512mb her nå og tenkte på en til... Men for å utdype da, vil dual funksjonen slå seg av så det funker som RAM som ikke har dual? Eller vil det være dual på en av minnekanalene og uten på den med bare en brikke? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 På mine HK vil de to brikkene som nå står i dual-channel bli til single-channel om jeg setter inn 1 brikke til. (Intel-chipset). Om du er i tvil så les i manualen. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Er det noen enorm ytelse å hente i dual? og ville jeg fortsatt kunne kjøre dual om jeg hadde hatt 4 brikker? Endret 7. oktober 2006 av P-in-P Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Med fire brikker kan du kjøre dual ja. Merk at du trenger ikke 4 like brikker, kun 2 og 2 like. Har hørt at ytelsen på spesielt AMD og Core2-systemer øker veldig lite. Endret 7. oktober 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Men for å utdype da, vil dual funksjonen slå seg av så det funker som RAM som ikke har dual? Eller vil det være dual på en av minnekanalene og uten på den med bare en brikke? Se om jeg forstår dette riktig...altså hvis kliner på med 512mb ram til.altså 1024+512 så vil du ikke kunne kjøre dual ram fordi den bli deaktivert når du kliner på mer ram..du vil da ha 1536mb ram i maskinen. (hvis jeg regnet det riktig) Dual ram er mer eller mindre oppskrytt..det er snakk om 3-5% mindre i ytelse ved og ikke kjøre i dual ram... Mange eller rettere sagt noen hk krever single sided ram brikker for å f.eks kjøre 4 ram brikker i dual..det var vel kanskje litt avsporing av hva du vil vite.hehe Blir kanskje litt lettere å forstå hvis du kunne sett i manualen til ditt hk... Endret 7. oktober 2006 av Scortech Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Ok jammen da tror jeg det blir en til på 512 Takker alle for svært raske svar Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 En ting til..Du bør helst ha make brikke til den/de rambrikkene du bruker nå..Ihvertfall make timings...For å forsikre deg selv/maskinen at den er stabil som mulig...hvis du ikke gjør det så kan du oppleve plutselige restarting av maskin,blue screen of death osv.. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Jepp, kjøpte meg prikk lik Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Unnskyld, men hvis det er snakk om systemet som står i profilen din, har det ikke støtte for dualchannel. Asus K8N-E Deluxe er jo socket 754, og kan aldri kjøre i noe annet enn singlechannel. Jeg anbefaler heller ikke å kjøpe en ekstra brikke, for å bruke tre brikker fungerer stort sett dårlig på socket 754 (fordi minnekontrolleren i utgangspunktet bare er designet for å distrubuere klokkesignaler til to brikker på full hastighet). Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Nei det er ikke det kortet som står i profilen Jaja, men jeg prøver og ser... Varene er i allefall sendt... Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Fikk RAMen i går, men det var ikke en 512 brikke, men 2 stk 256, er dette i og for seg bedre siden de støtter dual channel siden jeg har plass til 2 brikker til? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 sedsberg skrev: "Med fire brikker kan du kjøre dual ja. Merk at du trenger ikke 4 like brikker, kun 2 og 2 like." Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg lurer på en ting. Når man kjører kjører dualchannel så kjører jo brikkene 2 og 2, i to forskjellige "kanaler". Tror dere det er nødvendig å bruke samme merke/type RAM da, så lenge 2 og 2 er like mener jeg? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Nei det er ikke nødvendig, det er heller ikke nødvendig at de har samme hastighet siden maskina selv vil justere ned de raskeste slik at de kjører likt Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Var jeg deg ville jeg ikke hatt 2x 256, men byttet det til 1x 512. Hvis du får lyst til å oppgradere minne ved en senere anledning må du nå fjerne 1 av brikkene istedenfor at du får utnyttet alt med dual channel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå