jorgenask Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hallo folkens! Spørsmål : Har nettop bygd meg et råskinn av en gaming pc men lurer altså på følgende. Har et Abit KN9 SLI hovedkort og lurer på om noen kjenner til et bra program til å overvåke cpu temp og spenning og slikt? Har prøvd Motherboard monitor som er fåreslått tidligere i forumet, men denne støtter tydeligvis ikke dette HKet takker for all hjelp MvH Jørgen Lenke til kommentar
9001 Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hiver meg på bølgen. Syns både MBM og det programmet som fulgte med hovedkortet mitt (Asus PC-Probe) er tragiske. Leter forøvrig også etter et fint program til å overvåke skjermkort temperaturer (et alternativ til nvidias). Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Har du prøvd Speedfan? Lenke til kommentar
jorgenask Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Takk for det phatscum det funket som bare f... det Enkelt og greit program ... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Everest. http://www.lavalys.com:8081/beta/everestul...vrs4dlfkn8x.zip nyeste Lenke til kommentar
frankpettersen Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Hmm, er også misfornøyd med pcprobe, skal ta en titt på speedfan. Men for å bumpe Jack'O sitt spørsmål, finnes det en dugelig måler for skjermkortet? Jeg fikk ikke med noe programvare for tempmålinger med xfx-kortet mitt.. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Hmm, er også misfornøyd med pcprobe, skal ta en titt på speedfan. Men for å bumpe Jack'O sitt spørsmål, finnes det en dugelig måler for skjermkortet? Jeg fikk ikke med noe programvare for tempmålinger med xfx-kortet mitt.. EVEREST !!! Lenke til kommentar
Qman321 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Jeg får opp GPU temp på speedfan. :-> Lenke til kommentar
KONGEN17 Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 PC Wizard 2008 funker fint vis d skal bare se Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Jeg bruker Core Temp til cpu temp overvåking. Veldig fint program siden det er så minemalistisk og viser kun det jeg trenger å vite. http://www.alcpu.com/CoreTemp/ Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Det finnes vel flere hundre programmer som viser temperaturer i en pc. Men står fortsatt på at Everest er en av de som er best når det gjelder temperaturavlesning og "volt" avlesning. Everest er vel også det programmet som blir oppdatert oftest. Det kommer vel nesten en ny beta ut hver andre uke, og avogtil flere. Everest gir ALT av info man ternger og ikkje trenger Lenke til kommentar
walsh Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Må si meg enig i det. Har testet rundt 5-6 programmer nå og Everest gir meg alt jeg trenger! Digger og funksjonen at du kan konfigurere output til LCD skjerm(G15 tastatur). Everest Lenke til kommentar
frankpettersen Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Everest er kraftig, men for mitt bruk blir det litt for tungt. Jeg er ikke interessert i volt og værmeldingen for neste uke, og trenger ikke output til tastaturet :-) Hadde sansen for Core Temp, men logging funksjonen i speedfan gjør at jeg foretrekker dette. Dessverre får jeg ikke opp GPU'en i speedfan, så jeg er fremdeles på jakt etter et minimalistisk program for å måle tempen på skjermkortet.. Jeg *kan* bruke everest, men synes som sagt det blir litt overkill. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Everest er kraftig, men for mitt bruk blir det litt for tungt. Jeg er ikke interessert i volt og værmeldingen for neste uke, og trenger ikke output til tastaturet :-) Hadde sansen for Core Temp, men logging funksjonen i speedfan gjør at jeg foretrekker dette. Dessverre får jeg ikke opp GPU'en i speedfan, så jeg er fremdeles på jakt etter et minimalistisk program for å måle tempen på skjermkortet.. Jeg *kan* bruke everest, men synes som sagt det blir litt overkill. Da bruker du rivatuner for å lese av temperaturen, samtidig som du overklokker den Lenke til kommentar
uggabugga Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 HWMONITOR bruker lite ressurser, gir max og min, leser temp og allt av info fra de fleste sensorer både på HK, GPU'er, PSU (Gigabyte Odin) osv. Gratis seff. Lenke til kommentar
frankpettersen Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 HWMonitor var superb. Ideelt til mitt bruk. Etter å ha kjørt den i et par dager innser jeg at det er på tide å strappe på en ny kjøleblokk på skjermkortet. Når det er gjort skal jeg leke litt med rivatuner Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Jeg likte også HWMonitor, tror den blir min nye temp overvåker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå