Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Veldig merkelig PC-feil!

Anbefalte innlegg

Heihei.

For ikke lenge siden fikk jeg en helt ny pc fra komplett, som de selv bygde.

Den aller første gangen jeg skrudde på pcen skrudde den seg rett av igjen. (intet bilde eller noe kom frem. Jeg skrudde pcen på, men den gikk av etter 1 sekund igjen) Etter et par slike startforsøk sto den på i flere dager før jeg skrudde den av igjen. Jeg regnte med at det bare var litt "startproblemer". Men det var det visst ikke :| Problemet fortsatte.

Det kan sammenliknes med en gammel påhengsmotor som du må starte et par ganger før den omsider begynner å svive. Men da sviver den som regel greit også, det gjør pcen min og..

Uansett så er det utrolig irriterende å måtte trykke på power-knappen 5-10 ganger på rad før pcen starter skikkelig.

(En sjelden gang hender det forøvrig at den starter på første forsøk, som regel er det hvis jeg nettopp har skrudd den av)

Windows kom ikke med pcen, og jeg har formatert og reinstallert windows 3 ganger. Det er altså ikke der problemet ligger.

Jeg vil tro komplett har koblet et eller annet feil. Er det noen som har et bedre forslag?

Grunnen til at jeg ikke har sendt PCEN inn igjen til komplett er vel egentlig latskap i tillegg til at jeg frykter det vil ta uker før jeg får den tilbake igjen. I mellomtiden må jeg altså sitte på den gamle møkka-pcen :)

Men nå vurderer jeg sterkt på om ikke tiden er inne til å sende den inn, med mindre det er noen her som har peiling på hva som er galt, og om jeg kan gjøre noe. Selv har jeg aldri opplevd et slikt problem tidligere..

Altså: Pcen min er som en gammel motor, som må startes flere ganger før den sviver. Hva kan være galt?

Endret av scan2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja,jeg vil tro at dette er et irriterende problem. Hadde forsåvidt vært fint om du kunne gitt litt maskinvare spesifikasjoner her også. Jeg tenkte litt på disse"Front panel switches" de små tynne ledningene som går fra kabinett (også pwr led") og til hovedkort. Har du sjekket om det er god nok kontakt på disse? Ettersom pc'n fungerer fint uten problemer når du først har fått den i gang,til og med flere dager i strekk,så utelukker jo dette en hel del vil jeg tro. En annen ting,du sier at pc'n slår seg av etter ca 1 sekund,har du sjekka om cpu vifta snurrer når du slår den på? Ta av sidedekselet når du starter den,og følg med på om den snurrer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...