Gå til innhold

Problem med DVI-tilkobling og geforce 6600GT...

Radium

Anbefalte innlegg

Håper å kunne få litt hjelp, da jeg har helt gått meg vill...

Har en socket 939 PC med to ASUS Geforce 6600 GT i SLI, og en Nec Multisync 1770NX LCD skjerm.

Har til nå brukt VGA tilkobling til skjermen, og dette har fungert uten problemer. Men har nå skaffet meg en 3 meter DVI-D Dual Link kabel, som jeg har prøvd å få til å fungere.

Når jeg skrur på pc`en kommer det bilde(startup sekvens med sjekk av IDE-tilkoblinger osv....) og alt fungerer fram til jeg ser windows xp logoen komme opp, og "loading baren" står å går. Men så fort selve windows begynner å laste blir skjermen svart, og det står at skjermen ikke får noe signal.

Avinstallerte da driverne for skjermkortet og monitoren og startet windows på nytt.

Da plutselig kom jeg meg helt inn i windows, og bilde og alt funket (bortsett fra at ingen skjermkort drivere var installert, og skjermkortet da yter tilsvarende et 8mb kort....) La så inn HELT nye drivere lastet ned fra internett, men samme problem igjen. Skjermen blir svart så fort man kommer inn i windows.

Prøver med VGA igjen, og det fungerer som det skal. Prøver å legge inn eldre drivere, men ingenting hjelper.

Leter etter info på internett, og finner ut at mange har samme\lignende problemer med DVI.

Kan det at kabelen er "Dual Link" være problemet? Eller at jeg skulle valgt en kortere kabel(har hørt at den ikke bør være over 5 meter)? Leser også at en del har problem med DVI tilkoblinger og NVIDIA skjermkort pga "EDID". Noe med at skjermen ikke blir gjenkjent under oppstart\windows, og gjenkjennes som analog.

Synes bare det er rart at jeg får bilde i oppstart og i BIOS, men ikke i windows. Virker jo som problemet ligger med drivere eller XP, men klarer ikke å finne ut av det.

Håper å få noen råd, da jeg er helt rådvill akkuratt nå :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei har lite hjelp å gi, men kan tilby sympati=)

Har nøyaktig det samme problemet, bare med forskjellig hardware. Jeg forsøker å koble opp mitt gt 7900 skjermkort via dvi til prosjektoren min pe7800. Går fint med både s-video og tidligere vga når jeg hadde et annet skjermkort. På gt7900 er det jo bare to dvi utganger pluss s-video så mister jo den muligheten.

Utrolig bitter problemstilling pga av at alt virker helt fint til og med loadebilde til winxp forsvinner.

Har skrevet sikert 10 meldinger til sfx support men begynner å miste troen på at de gutta har peiling på en drit=)

Ingen andre det ute som har hatt samme problemet, men faktsik funnet en løsning?

Alek

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Noen som har noen løsning på et slikt problem. En kompis som plages med det samme med et Radoen 9600XT kort (og en Packard Bell-skjerm)

Er vel en lur innstilling en plass hvor man velger at DVI skal være standardskjerm, men HVOR?

Takk for all hjelp ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...