Jokko88 Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hovedkortet er ABITs AI7 og i det siste har pcen bråkt mye, så høres det ut som vifta tar helt av og pcen begynner å pipe, dette er en konstant piping med kanskje 0,1 sekund mellom hvert pip. Har sett at viften som gjør dette er hovedkortviften, den er rett og slett ustabil, farten varier sterkt under pipinga. Når det piper så kan jeg se i ABITEQ at "NB" har 400-200rpm og skrifta er rød, er nesten helt sikker at det er denne vifta som er problemet, vifta ser ikke ødelagt ut når den er av, kan det være der strømledningen til vifta er? Hva tror dere? Lyden er når jeg starter pcen, den går kanskje av når jeg kommer inn i Windows, det varierer. Også kommer pipingen igjen, vet ikke om det er tilfeldig eller fordi at jeg spiller ett spill. Lenke til kommentar
Blue_D Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hovedkortet er ABITs AI7 og i det siste har pcen bråkt mye, så høres det ut som vifta tar helt av og pcen begynner å pipe, dette er en konstant piping med kanskje 0,1 sekund mellom hvert pip. Har sett at viften som gjør dette er hovedkortviften, den er rett og slett ustabil, farten varier sterkt under pipinga. Når det piper så kan jeg se i ABITEQ at "NB" har 400-200rpm og skrifta er rød, er nesten helt sikker at det er denne vifta som er problemet, vifta ser ikke ødelagt ut når den er av, kan det være der strømledningen til vifta er? Hva tror dere? Lyden er når jeg starter pcen, den går kanskje av når jeg kommer inn i Windows, det varierer. Også kommer pipingen igjen, vet ikke om det er tilfeldig eller fordi at jeg spiller ett spill. 7017752[/snapback] Den når man hører ett pip når man slår på pcen, er det bare fordi at pcen tester høytaleren. Men når den piper lenge, er det sannsynligvis noe gale med pcen din. Har du sjekker om det har falt av deler eller om ledningen til viften ligger litt inn i den, eller kansje den er litt slitt? I så fall, hvist det er viften det er noe gale med, kan du prøve med å sette inn en ny hovedkort vifte. Eller kansje kontakte pclevrandøren din. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Er ikke umulig at noe kommer borti vifta, skal sjekke det. Er ikke umulig at viften er slitt. Men jeg er nesten helt sikker på at viften er problemet siden den begynner å bråke ekstra rett før pipingen kommer igang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå