Ongabonga Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Hva kan ha skjedd? Jeg kjørte rundt med musikk, slår av anlegget, kjører litt, og når jeg deretter setter på anlegget igjen fungere det ikke. Altså spilleren spiller, ampen står på, men ikke noen voltage i kondensator-displayet. Skal prøve å få ladet den opp på nytt i morgen, men kan dette skje helt uten videre? Spilte også en del uten motoren på. Endret 7. oktober 2006 av Ongabonga Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Har du spenning inn til kondensatoren? Er det lys e.l. i forsterkeren som indikerer at den er på? Går ut i fra at kondensator er koplet rett sammen med forsterker, så hvis forsterkeren får spenning så skal kondensatoren også få. Har du et multimeter for hånd kan du finne feilen på null komma svisj. Edit: Altså... du har lyd, men kondisen slår seg ikke på? Endret 6. oktober 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Ampen har lys, kondensatoren har ikke lys. Jeg får ikke musikk. Dette systemet har fungert i hele sommer... Er det ikke sånn at hvis kondensatoren er utladet lyser ikke displayet? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Har kondensatoren display har den mest sansynlig elektronikk som skrur den av og på etter behov. Få tak i et voltmeter/multimeter og mål om du har spenning på kondensator. Min kondensator slår seg ikke på før den blir belastet. M.a.o. den slår seg ikke på før man guffer litt på med anlegget. Endret 7. oktober 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Min slår seg på når jeg starter bilen, så ganske lett å se om den fungerer. Men, det var en sikring som hadde gått. Jeg trodde ampen fungerte, men den fikk lys fra remoten. Sikringen hadde gått inne ved festet, så jeg så ikke at det ikke var kontakt. Ladet opp kondensatorren og satte den på plass-ingenting. Koblet uten kondensatoren-ingenting, det var da jeg så at det fortsatt var lys i ampen uten kabelen tilkoblet. Det måtte være brudd og byttet sikring, voila, lyd. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Må du manuelt lade kondensatoren opp med lampe/motstand hver gang den mister spenning? Jeg trodde de fleste kondensatorer med display hadde elektronikk som ordnet dette, så man bare kan bytte sikring eller kople til spenning helt uten videre. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Jo, men jeg troddet det var kondensatoren som det var noe galt med... Ladet den opp selv om det ikke var mye den trengte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå