vargaz Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Situasjonen er; Jeg har ofte besøk som spiller playstation, de er ikke akkurat milde med platene mine, og jeg ønsket ikke at flere spill skulle gå tapt, så jeg skaffet meg en modchip til playstationen. Problemet; Chippet PS2(two) skrur seg av midt i spillet, lyset blir rød, tvn blir svart..Dette skjer da en stund ut i spillet, jeg lurer på om det kan ha noe med brenningen og gjøre? Det jeg har gjort; Nå har jeg nettopp tatt backup av et spill, lagd image og lagt det på pc'n, nå brenner jeg ut det med nero på 4x speed, så kjører jeg nero test på den, og får beskjed om at jeg har 84 kvalitets påeng på dvd-n. Er dette for dårlig, jeg har brent med en verbatin dvd, som skal tåle 16x men har brent på 4x. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 KValiteten på brenninga kommer mye an på selve brenneren også. MEd min gamle brenner MÅTTE jeg brenne på 4x. Med den nye kan jeg brenne på 16x uten problemer (samme platene). Men uansett skal ikke PS2-en slå seg av. I værste fall skal den rett og slett bare stoppe opp når den prøver å lese plata. Jeg hadde problem med min gamle PS2 (ikke-slim) at den skrudde seg av, men den ville ikke på igjen før den var blitt kald. Dette ble værre og værre og til slutt ville den ikke gi rødt lys en gang. Måtte da bytte strømforsyninga. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 hm...rart..skal ta å prøve med en orginal dvd etterpå så skal jeg skrive tilbake igjen etterpå... Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Høres ut som et kjøle problem, går vifta? står maskinen slik at den får nok luft? Hvilken type chip har du? og hvilken versjon ps2 har du? Ps: bruk Alcohol120% til brenning av ps2 spill, mye enklere, og brenn ALLTID på 4x og Verbatim dvd-r, så varer laseren din lengst mulig Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Er det vifte i PStwo? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) PSTWO har ikke vifte nei? eller? har du noen verson av alcohol du vil anbefale ? hvor finner jeg det? Endret 8. oktober 2006 av vargaz Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Hehe, om din psTWO ikke har vifte, så lever den inn på garantien... Den HAR vifte inni Hvilken chip har du? hvem har montert? Hvor mye ble demontert når chip ble inst?? Trenger bare åpne den, og demontere reset knappen, så kan chip monteres... men jeg tipper på at hele hovedkortet ble demontert i din... Endret 7. oktober 2006 av weedman Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Jo visst dæken har den vifte. Det er bare at i motsetning til PS2, XboX etc. så hører man den ikke før man legger øret inntil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå