Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

James Blunt, konsert på NRK

iChristian

Anbefalte innlegg

Dette blir strengt talt veldig off topic, og veldig mye min egen mening men...

James Blunt er vel noe av det mest enerverende som roterte på norske radiokanaler høsten/vinteren 2005/2006. Makan til sutrete og enerverende og sutrete og sutrete og enerverende sutrete og enerverende fyr. Jeg registrerte sendingen på NRK, men bytta kanal i en helv...fart. Jeg klarer ikke (og dette er helt ærlig, basert på fysiologisk ubehag) ett sekund av den sutrete og enerverende musikken hans. Har dere ikke lagt merke til hvor sutrete han låter? Og enerverende?

Nesten like ille som å høre Jamie Cullum gjøre en hårreisende lounge-versjon av Radioheads High and Dry. Nesten.

Edit: manglende bokstaver hist og her

Endret av Tumbleweed
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jeg tippe at de som mener james blunt har dårlige vokale prestasjoner, sitter å hører på gamle Beatles, Bob Dylan, eller for den saks skyld sitter med ræven godt plantet i metall-himmelen? Ikke kritisisme til denne musikken, for for all del, det er godt musikk det og, men føler nesten at dere setter James i samme gate som Westlife, og det stemmer ikke. Radiohead og James Blunt er to vidt forskjellige sjangere. Radiohead, har IMO, ikke et snev av god vokal, men det er tøff musikk, med delvis gode tekster. James blunt er mer i pop sjangeren, som ikke gir noe grunn til skittkasting, med en god stemme, og gode tekster. Og hvor fikk du grunnlaget for å kalle ham en soss? Hvis du mener at det å gå på "boarding school" er soss, så tror jeg du tar feil. Nesten alle som vokser opp i England blir jo sendt på diverse skoler. Han er faktisk utdannet ingeniør. Er dette en sose-utdanning? Da tror jeg heller jeg ville studert økonomi e.l. Det er en grunn til at James Blunt blir spilt mye på radio. Personlig mener jeg ikke at han er spesielt attraktiv i utseende, men da må det kanskje være noe med stemmen, og tekstene?

Lenke til kommentar
Kan jeg tippe at de som mener james blunt har dårlige vokale prestasjoner, sitter å hører på gamle Beatles,  Bob Dylan, eller for den saks skyld sitter med ræven godt plantet i metall-himmelen? Ikke kritisisme til denne musikken, for for all del, det er godt musikk det og, men føler nesten at dere setter James i samme gate som Westlife, og det stemmer ikke.

7023739[/snapback]

Det har du evig rett i. Hører mye heller på Westlife.

For å snakke for meg selv (fremdeles off-topic og min egen mening) hører jeg verken til Bob Beatles-fans eller Metal-rævene. Jeg hører derimot på en mengde annen musikk som innbefatter alt fra David Syvian via Ash, Foo Fighters, Kent, Radiohead, Nelly Furtado, Miles Davis, John Coltrane, Kashmir, Thin Lizzy (hey, avatar...!), Steely Dan, Tom Waits, Van Halen, The Cure, The Smiths, The Police, Sugar, Alice In Chains, Pixies, This Mortal Coil, Sigur Roos, Deacon Blue, Prefab Sprout etc etc. etc.

Variasjonen (eller mangel på sådan, som du kanskje ville poengtere?) er altså ikke noe poeng som går hjem hos meg. Det som derimot går hjem, er mr Blunts katastrofalt sutrete og enerverende vokal/musikk/tekster. Ikke bare går det hjem, men det går hjem til seg selv, og det hjemmet befinner seg milevis unna mitt.

Bråket ditt om soss, ingeniørutdanning, utseende etc er fullstendig irrelevant for meg, da jeg ikke tar yrkesbakgrunn, utseende eller utdannelse med i betraktningen om jeg syns musikken er bra eller dårlig. (bra/dårlig er vel stikkordet her, og er vel i bunn og grunn opp til ørenes eier å bedømme)

Endret av Tumbleweed
Lenke til kommentar

Ikke en soss? neivell... Han har aldri gått på en offentlig skole, kun dyre privatskoler som Elstree School og Harrow School sistnevnte koster 283.500kr pr skoleår. Så fikk han sponset utdannelsen sin på Bristol University av hæren og fullførte den på Royal Military Academy Sandhurst. Etterpå fikk han jobb som offiser i den britiske garden og steg raskt til kapteinsgrad og fikk deretter stilling som etteretningsoffiser hos panserdivisjonen i Kosovo, godt beskyttet i en armert tinnboks. Han skrøt faktisk i et intervju på TV4 at han hadde blitt skutt på flere ganger en 50cent, ja for 50cent satt jo trygt i en 50 tons tanks der kuler og granater preller av som erter da han ble skutt på...

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar
Kan jeg tippe at de som mener james blunt har dårlige vokale prestasjoner, sitter å hører på gamle Beatles,  Bob Dylan, eller for den saks skyld sitter med ræven godt plantet i metall-himmelen? Ikke kritisisme til denne musikken, for for all del, det er godt musikk det og, men føler nesten at dere setter James i samme gate som Westlife, og det stemmer ikke. Radiohead og James Blunt er to vidt forskjellige sjangere. Radiohead, har IMO, ikke et snev av god vokal, men det er tøff musikk, med delvis gode tekster. James blunt er mer i pop sjangeren, som ikke gir noe grunn til skittkasting, med en god stemme, og gode tekster. Og hvor fikk du grunnlaget for å kalle ham en soss? Hvis du mener at det å gå på "boarding school" er soss, så tror jeg du tar feil. Nesten alle som vokser opp i England blir jo sendt på diverse skoler. Han er faktisk utdannet ingeniør. Er dette en sose-utdanning? Da tror jeg heller jeg ville studert økonomi e.l. Det er en grunn til at James Blunt blir spilt mye på radio. Personlig mener jeg ikke at han er spesielt attraktiv i utseende, men da må det kanskje være noe med stemmen, og tekstene?

7023739[/snapback]

At du plasserer enkelte i båser etter hva de hører på er i grunnen ganske patetisk. James Blunt er en dårlig vokalist, face it! Hører du bare reine toner når han synger? Han lager kommersiell pop, det er fakta. Blandingen kommers pop med dårlig vokal, kan være vanskelig for enkelte å svelge, inkludert meg.

Grunnen til at James Blunt blir spilt på radioen, er at enkelte personer faller for svada-kjærlighetshistorier med en grei og ganske så oppbrukt musikalsk oppbygning i akkordprogresjonene.

Lenke til kommentar
Konserten var bra ja. Men han fikk god hjelp av kordamene (+ en mann) på de litt vanskeligere delene av sangene la jeg merke til. James Blunt er etter min mening noe av det bedre som har kommet de siste årene, spesielt med tanke på musikalske ferdigheter. Og på konserten levde han seg bra inn i sangene sine. (Spesielt på en av de siste sangene hvor han selv spilte piano. Så jo ut som om han skulle begynne å grine). En av de bedre konsertene jeg har sett (på tv) på en god stund.

7019555[/snapback]

James Blunt kan ikke synge, og på scenen ser han ut som en schitzofren idiot som ønsker seg et helt annet sted. Når det er sagt, har han noen greie komposisjoner, som kunne blitt ganske så bra, om fyren hadde kunnet synge da.

Edit: Han skal ha skryt for særpreg i stemmen :ermm:

7020226[/snapback]

Å, javell? Hadde du sagt at Idol-Ali ikke kunne synge, men hadde særpreg, så hadde jeg skjønt det, men det du sier nå, kan jeg ikke helt si meg enig i.

7021461[/snapback]

Du og dine idolsammenligninger.. Ja ali... riktig.

Lenke til kommentar
Kan jeg tippe at de som mener james blunt har dårlige vokale prestasjoner, sitter å hører på gamle Beatles,  Bob Dylan, eller for den saks skyld sitter med ræven godt plantet i metall-himmelen? Ikke kritisisme til denne musikken, for for all del, det er godt musikk det og, men føler nesten at dere setter James i samme gate som Westlife, og det stemmer ikke.

7023739[/snapback]

Det har du evig rett i. Hører mye heller på Westlife.

For å snakke for meg selv (fremdeles off-topic og min egen mening) hører jeg verken til Bob Beatles-fans eller Metal-rævene. Jeg hører derimot på en mengde annen musikk som innbefatter alt fra David Syvian via Ash, Foo Fighters, Kent, Radiohead, Nelly Furtado, Miles Davis, John Coltrane, Kashmir, Thin Lizzy (hey, avatar...!), Steely Dan, Tom Waits, Van Halen, The Cure, The Smiths, The Police, Sugar, Alice In Chains, Pixies, This Mortal Coil, Sigur Roos, Deacon Blue, Prefab Sprout etc etc. etc.

Variasjonen (eller mangel på sådan, som du kanskje ville poengtere?) er altså ikke noe poeng som går hjem hos meg. Det som derimot går hjem, er mr Blunts katastrofalt sutrete og enerverende vokal/musikk/tekster. Ikke bare går det hjem, men det går hjem til seg selv, og det hjemmet befinner seg milevis unna mitt.

Bråket ditt om soss, ingeniørutdanning, utseende etc er fullstendig irrelevant for meg, da jeg ikke tar yrkesbakgrunn, utseende eller utdannelse med i betraktningen om jeg syns musikken er bra eller dårlig. (bra/dårlig er vel stikkordet her, og er vel i bunn og grunn opp til ørenes eier å bedømme)

7023965[/snapback]

Var ikke meg som tok opp at han var en soss.

Ikke en soss? neivell... Han har aldri gått på en offentlig skole, kun dyre privatskoler som Elstree School og Harrow School sistnevnte koster 283.500kr pr skoleår. Så fikk han sponset utdannelsen sin på Bristol University av hæren og fullførte den på Royal Military Academy Sandhurst. Etterpå fikk han jobb som offiser i den britiske garden og steg raskt til kapteinsgrad og fikk deretter stilling som etteretningsoffiser hos panserdivisjonen i Kosovo, godt beskyttet i en armert tinnboks. Han skrøt faktisk i et intervju på TV4 at han hadde blitt skutt på flere ganger en 50cent, ja for 50cent satt jo trygt i en 50 tons tanks der kuler og granater preller av som erter da han ble skutt på...

7024064[/snapback]

Skoler i England koster faktisk penger, i motsetning til her der det så godt som er gratis. 283.500kr er derimot billig for en privatskole i England. Det finnes mye dyrere.

Konserten var bra ja. Men han fikk god hjelp av kordamene (+ en mann) på de litt vanskeligere delene av sangene la jeg merke til. James Blunt er etter min mening noe av det bedre som har kommet de siste årene, spesielt med tanke på musikalske ferdigheter. Og på konserten levde han seg bra inn i sangene sine. (Spesielt på en av de siste sangene hvor han selv spilte piano. Så jo ut som om han skulle begynne å grine). En av de bedre konsertene jeg har sett (på tv) på en god stund.

7019555[/snapback]

James Blunt kan ikke synge, og på scenen ser han ut som en schitzofren idiot som ønsker seg et helt annet sted. Når det er sagt, har han noen greie komposisjoner, som kunne blitt ganske så bra, om fyren hadde kunnet synge da.

Edit: Han skal ha skryt for særpreg i stemmen :ermm:

7020226[/snapback]

Å, javell? Hadde du sagt at Idol-Ali ikke kunne synge, men hadde særpreg, så hadde jeg skjønt det, men det du sier nå, kan jeg ikke helt si meg enig i.

7021461[/snapback]

Du og dine idolsammenligninger.. Ja ali... riktig.

7024287[/snapback]

Var det noe du ville fram til Jan-Erik?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...