Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Piercinger og bodyart

Eplefe

Anbefalte innlegg

Noen som har noe negative erfaringer med piercinger/bodyart? Positive? Meninger generelt om piercing/bodyart)

Selv har jeg to leppepiercinger, og fire i øret (hvorav tre er kontorrekvisita) og har ikke hatt betennelser i noena v dem. Har fjernet ganske mange piercinger jeg har hatt, bl.a medusa (midt på overleppen) øyebrynet, septum (midt i nesen) tungen, bridge (mellom øyebrynene) og nesevegg. Nå skal jeg snart ta nesevegg igjen og muligens dobbel ring.

Og jeg vil og ha i hvert fall en tatti, og vurderer sterkt branding.

Få høre meningen deres, gjerne bilder av piercinger/tattiser/annet dere har :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, tilsammen har jeg hatt over 20 piercinger spredd omkring. For øyeblikket har jeg kun 14. Bodyart er jo kjempefint hvis han har intressen for det. Det er jo de som skaffer seg piercing, branding etc. fordi "alle andre har det". Folk pynter på kroppen sin av forskjellige grunner, og min grunn er fordi jeg syntes det er pent. Jeg sier som en dame jeg vet om; Piercing er pent. Mye piercing er enda penere. Det er sant, så lenge det er litt gjennomført og ikke bare plassert i hytt og pine fordi man på liv og død skal ha piercing for å ha det.

Bodyart er pent når det er gjennomført. Spesielt da når det gjelder tatoveringer. En skikkelig cheastpiece med flashy farger er 8576933 ganger finere enn et kinesisk tegn på hofta.

Jeg har aldri hatt noen form for problemer med piercingene mine. Bare positive opplevelser. :) Men igjen, jeg har intressen for det. De som ikke dele samme lidenskap syntes bare det er tull å bruke den gode summen penger jeg faktisk legger i dette på metall i huden.

Jeg må legge til at det styggeste jeg ser er jenter og gutter som på liv og død skal leke med tungepiercingene sine. Gaaah. Det ser så ufattelig latterlig ut. Det er sånne jeg får inntrykk av bare har piercing fordi mange andre har det. Men det er min mening. Noen er enige, noen er uenige.

Smaken er som baken, uansett. Jeg personlig brenner for bodyart.

Lenke til kommentar

Har to i det ene øret, og en i brystvorta og ... ja, det var vel det.

Den i brystvorta har det vært mye tull med. Den ble tatt av en lærling, (jeg sparte 100,-, yey), så den ble tatt altfor langt inn, men jeg nektet å ta den på nytt, etter å ha sett på kameraten min gjøre det enda en gang, på grunn av feilplassering.

Har en barbell formet som en sikkerhetsnål, og da jeg fikk den, for noen måneder siden, passet den såvidt. Nå er det et god plass, så brystvorta har med andre ord blitt mindre i lengden.

Måtte forte meg i ta den av i forrige uke, for jeg skulle ta CT-scanning. Sykepleieren kom bort til meg og sa, "ha du pesing? Du må ta den ut føl vi begynnel», hehe.

Fikk iallfall et sår der, og nå har huden blitt borte. Har mang en gang vurdert å ta den ut. Verst var det vel da den hektet seg i strikkegenseren til kjæresten min. Jeg lå oppå henne, og slang meg av i full fart. Hadde en barbell med en spiss, i form av en kjegle, på hver side. Den hektet seg da fast i genseren.

Vil forresten også ha i den andre øreflippen, men jeg vet ikke helt.

Den i venstre øreflipp tok jeg selv, med en sikkerhetsnål. Måtte ta den ut, på grunn av en operasjon som kom helt uventet. Tok riktignok hull igjen to uker senere, det var litt vondere, men helt greit.

Har også en øverst på øret, ganske tøft, spør du meg.

Lenke til kommentar

Jeg har en "madonna" som det så pent kalles (i øverleppa til høyre) også har jeg i nesa og et hull i hvert øre.. har lyst på et til i hvert øre, et oppe i øret og i tunga.. Men får se om jeg gidder :p

edit: Meninger, ja.. de glemte jeg jo :ermm:

I nesa tok jeg til frisør, og det tok ganske lang tid før det grodde. Er egentlig ganske lei av den, og vurderer å ta den ut. I leppa gjorde det dødsvondt! Hadde aldri tatt den om jeg visste at det gjorde så vondt. Men gjort er gjort, og jeg liker den faktisk :)

Piercinger er stilig på noen, mens andre ikke passer det i det hele tatt.. Men i bunn og grunn syns jeg at folk kan ta piercing hvor de enn vil, uansett om de passer det eller ikke. For hovedsaken er jo at de selv er fornøyd ;)

Endret av Hattifnatt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...