AleksanderWaage Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Pcèn min slå seg av etter 30 sek - 2 min. Stikkontakten blei tatt ut mens pcen sto på. Da eg skulle slå den på blinka det grønt på power-knappen. Da restartet eg BIOS og da funka det, pcen sto på i ca ti minutt før den bare slo seg av(virka som strømmen beli kuttet). Restartet BIOS igjen, gikk på og var på i to min, før den slo seg av igjen. Nå slår den seg på og kommer inn på BIOS setup, og etter det slår den seg av igjen. Inne i BIOS Setup blinker og skurrer skjermen fælt. Lurer på om hovedkortet er ødelagt... men er ikkje sikker... Any good ideas? Endret 6. oktober 2006 av AleksanderWaage Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hei! Har du mulighet til å sjekke spenningene fra strømforsyningen i BIOS? Sjekk inni pcen om vifter og lignende går som de skal. Fjern støv. Er det bærbar eller stasjonær pc? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
AleksanderWaage Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Hei! Har du mulighet til å sjekke spenningene fra strømforsyningen i BIOS? Sjekk inni pcen om vifter og lignende går som de skal. Fjern støv. Er det bærbar eller stasjonær pc? Hilsen, efikkan. 7017709[/snapback] Her er ett bilde av spenningen i BIOS: Ser dette normalt ut eller? Har fjerna støv og vifter går som normalt. Endret 8. oktober 2006 av AleksanderWaage Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 ja det ser normalt ut.. Lenke til kommentar
AleksanderWaage Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Ja da er det ikkje stømforsyningen som er problemet! Hva kan det da være? Siden eg kommer inn på BIOS er det vel lite sannsynlig at det er hovedkortet? Eller? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Spenningene ser ok ut ja. Men likevel ville jeg forsøkt med annet skjermkort, strømforsyning og eventuellt mer for å sjekke hvor feilen ligger. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå