Andienet Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Heisann! Idag så oppførte pc'n seg rart når jeg kom inn i windows. etter kun kort tid kom det blåskjerm og den reboota seg selv, prøvde på nytt, men da kom jeg nesten inn i windows føre den stoppet helt opp med blåskjerm. feilmld: problem with ati2dvag.dll (bla bla bla osv). Svenske-knappen ble brukt da ingen ting annet funka. prøvde så igjen å starte opp for å se om det gikk i safe modus, men da var alt helt svart og hovedkort loadinga kom ei heller opp. sort skjerm, ingen av lysene lyste som de skulle, men vifta gikk som bare det. Gav opp midlertidlig og avventet 6timer føre jeg gjentok samme prosess som nevnt over, men også med akkuratt samme utfall. Min konklusjon: Skjermkortet har dødd! Bærbar PC: Fujitsu S. Amilo A 1630, 3400+, 1gig ram, ati mobility radeon 9700 series 128mb, 80 gig osv osv.. Spørsmål: Går det ann for meg å få tak i et nytt bedre (helst MYE bedre) skjermkort å oppgradere med? evt sted å sende inn pc'n hvor de gjør dette? Spiller endel bf2 og driver mye med grafikk, så om det hadde latt seg gjøre ville det vært som pølse i brød! Takker så mye for all hjelp, Mvh Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hei og velkommen til forumet! Forsøk med å gå inn i sikkermodus og legg inn nye skjermkortdrivere. Om du vil ha nytt skjermkort (jeg går ut ifra at du har AGP), så kan du for eksempel kjøpe et Radeon X1600 PRO eller GeForce 7600GS til en billig penge. Desse kan enkelt settes inn. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Andienet Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Hei og velkommen til forumet! Forsøk med å gå inn i sikkermodus og legg inn nye skjermkortdrivere. Om du vil ha nytt skjermkort (jeg går ut ifra at du har AGP), så kan du for eksempel kjøpe et Radeon X1600 PRO eller GeForce 7600GS til en billig penge. Desse kan enkelt settes inn. Hilsen, efikkan. 7017730[/snapback] takk for det! Har prøvd å bytte skjermdrivere, men får ikke nok tid før blåskjermen kommer uansett. og tilslutt så blir det helt svart. Samme prosessen gjentar seg selv samme hva jeg gjør. (derav min konklusjon om at skjermkortet er dødt.) Nå har det seg også at FS ikke har laget noen nye drivere til Radeon mobility 9700 series kortet mitt siden selve pc'n ble sluppet i tidlig 2004. Det fungerer heller ikke med ati sine spesifiserte mobility radeon drivere, så noe må jo være slik det ikke skal(?). Samtidi så har pc'n fungert utmerket i feks bf2 de siste to/tre årene. Det er vel ikke like lett å bytte skjermkort i en bærbar som i en stasjonær vel? mtp forsegling osv.. Og de kortene du sikter til får jeg kun opp i mine søk at er til stasjonære pcer. Er det mulig å få kjøpt nytt skjermkort til bærbar i butikk eller på nett, eller er dette en sak jeg da må sende inn til noen som driver med dette selv? evt hvem? sorry for mye noob spørsmål, men det er bare frustrerende kjipt å være uten laptop'n mvh, Anders Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Så du får blåskjerm i sikkermodus også? Du kan vel neppe bytte skjermkort i den pcen. Det er nok loddet fast. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hei og velkommen til forumet! Forsøk med å gå inn i sikkermodus og legg inn nye skjermkortdrivere. Om du vil ha nytt skjermkort (jeg går ut ifra at du har AGP), så kan du for eksempel kjøpe et Radeon X1600 PRO eller GeForce 7600GS til en billig penge. Desse kan enkelt settes inn. Hilsen, efikkan. 7017730[/snapback] Hvor kan jeg kjøpe skjermkort til bærbar? Lenke til kommentar
Andienet Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Så du får blåskjerm i sikkermodus også? Du kan vel neppe bytte skjermkort i den pcen. Det er nok loddet fast. Hilsen, efikkan. 7030077[/snapback] Hei! Da har jeg vært i kontakt med FS og de lot saken faktisk gå som garanti! De bytter da skjermkort med nytt av samme type eller oppgraderer det til et bedre ett, enn om det gammle er utdatert og ikke fåes tak i lengre. Utover det så nevnte de at skjermkortet er loddet fast i HK og krever endel jobb og teknisk innsikt for å løsne/sette inn nytt. Svaret var da nei, at jeg ikke kunne velge skjermkort. Håper selvsagt at det eksisterende ATI radeon 9700 kortet er utdatert og at jeg får inn et nytt heftigere kort. Takk for all hjelp, mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå