Gissan Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Hei! Har installert XGL etter denne guiden. Men nå fungerer ingenting. Ctrl + alt + pil høyre / venstre funker ikke lenger. Skriver thefuture i terminalen, men får bare følgende beskjed: /usr/bin/thefuture: line 2: gnome-window-decorator: command not found /usr/bin/thefuture: line 2: compiz: command not found Noen osm hva jeg skal gjøre? Endret 8. oktober 2006 av tissedam Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Hei! Har installert XGL etter denne guiden. Men nå fungerer ingenting. Ctrl + alt + pil høyre / venstre funker ikke lenger. Skriver thefuture i terminalen, men får bare følgende beskjed: /usr/bin/thefuture: line 2: gnome-window-decorator: command not found /usr/bin/thefuture: line 2: compiz: command not found Noen osm hva jeg skal gjøre? 7016859[/snapback] Og når jeg starter Ubuntu, får jeg denne meldingen: Noen som vet hva jeg kan gjøre? EDIT: Problemet er fikset, da jeg skrev "startx". Noen måte å sette startx som startup, for å slipper denne feilmeldingen hele tiden? CTRL + ALT + Pil Høyre / venstre funker fortsatt ikke. Endret 7. oktober 2006 av tissedam Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Installasjonen av Compiz gikk at skogen. Vet ikke helt hva du skal gjøre for å få det til å fungere, men for å få det tilbake til normalen (så sant du har fulgt guiden til punkt og prikke): sudo mv /etc/X11/xorg.conf_backup /etc/X11/xorg.conf (legger tilbake den opprinnelige xorg.conf-fila). sudo /etc/init.d/gdm restart (restarter X-serveren (det grafiske) ) Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Installasjonen av Compiz gikk at skogen. Vet ikke helt hva du skal gjøre for å få det til å fungere, men for å få det tilbake til normalen (så sant du har fulgt guiden til punkt og prikke):sudo mv /etc/X11/xorg.conf_backup /etc/X11/xorg.conf (legger tilbake den opprinnelige xorg.conf-fila). sudo /etc/init.d/gdm restart (restarter X-serveren (det grafiske) ) 7019180[/snapback] Fikk svart skjerm en god stund, men CTRL + ALT + -> funker fremdeles ikke. Må jeg restarte? Jeg vil jo ha XGL, noen som kan hjelpe å installere det? EDIT: I thefuture-filen i usr/bin, står det dette: #!/bin/bash gnome-window-decorator & compiz --replace gconf decoration wobbly fade minimize cube rotate zoom scale move resize place switcher & xmodmap /usr/share/xmodmap/xmodmap.no #!/bin/bash er markert blå. Og feilmeldingen er jo /usr/bin/thefuture: line 2: gnome-window-decorator: command not found /usr/bin/thefuture: line 2: compiz: command not found Altså, linje 2, gnome-window-decoretor er feil, og compiz er ikke riktig installert. Eller tar jeg helt feil nå? Endret 7. oktober 2006 av tissedam Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Ctrl + alt + "pil høyre" funker nå. Vare bare noen instillinger i tastatursnarveiene som hadde blitt slettet. Ingen som kan hjelpe meg å fikse XGL? EDIT: Skriver jeg sudo mv /etc/X11/xorg.conf_backup /etc/X11/xorg.conf får jeg bare feilmelding: mv: missing destination file operand after «/etc/X11/xorg.conf_backup/etc/X11/xorg.conf» EDIT2: Skrev sudo /etc/init.d/gdm restart og skjermen ble svart. Ventet 15 minutter, ingenting skjedde. Klarte ikke slå på igjen X, tror jeg. EDIT3: Klarte å forandre xorg.conf manuelt, ved å kopiere fra backupfilen. XGL funker fremdeles ikke, så jeg tror ikke det hjalp så mye. Endret 8. oktober 2006 av tissedam Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=633401 Jeg fulgte den guiden der, og det funket helt fint. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=633401 Jeg fulgte den guiden der, og det funket helt fint. 7028723[/snapback] Det har jeg også gjort nå, og har fått to nye alternativer under System -> Instillinger, nemlig Beryl Settings Manager og Emerald theme manager. thefuture i terminalen gir samme resultat: marcus@marcus-laptop:~$ thefuture gnome-window-decorator: Screen 0 on display ":0.0" already has a decoration manager; try using the --replace option to replace the current decoration manager. marcus@marcus-laptop:~$ compiz.real: No composite extension Noen som vet hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå