G2Petter Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hei. På skolen har vi en innføring i PHP, og vi skal bruke et eksisterende WIKI-rammeverk til å lage en WIKI. Jeg kan prøve å skissere problemet mitt under. Dette er sidene som inngår i syklusen min: write_article.php, som bare er et vanlig skjema hvor du skriver overskriften til artikkelen. "Submit"-knappen på write_article.php tar deg videre til add_article.php, hvor man bruker den allerede definerte funksjonen add_article(<$overskrift>); til å lage en oppføring med overskriften. Den gir også hver artikkel en unik ID, som jeg kaller $id. Så bruker jeg header("Location: article.php?article_id=$id"); article.php. Det er her problemet oppstår. Når jeg kommer inn i article.php, skal jeg bruke funksjonen get_article_by_id(<id>); Spørsmålet er rett og slett: hvordan kan jeg overføre $id fra add_article.php til article.php? Hvis jeg prøver meg på å overføre informasjonen med et skjema, og "<input type="hidden">, får jeg beskjed om at "Headers already sent..." Dette virker som et problem som er VELDIG enkelt å løse, så det er nesten litt flaut at jeg ikke har klart å google meg frem til svaret, men jeg vet ikke hva jeg er på jakt etter. På forhånd takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Du sender jo id'en fra add_article, til article vha header("Location: article.php?article_id=$id");. Da vil det være logiskt å gjøre det slik: PHP <?php$id = $_GET['article_id']; get_article_by_id($id); ?> Om jeg forsto deg rett. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) OK, så det som sendes med header kan hentes ut som om det var sendt med GET"? Endret 6. oktober 2006 av G2Petter Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Alt som sendes med URL'en kan hentes med get. Så sant det kommer med et "?" etter filnavn, pg hver vaiabel skilles med "&". I ditt eksempel er det da "article_id" som sendes med variabelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå