CoolBeer Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 etter rundt 12timer knoting med LFS(ja i strekk, men 90% av tiden ble tilbrakt på HW.no forummet) fikk jeg det til å funke, ikke at det var noe problem, det var bare så J*VLI mange sourcetrær å kappe ned!!! så om ikke annet kan jeg ivertfall compilere, noe som jeg ikke var helt stødig på før! Så var det UDMA i Mandrake 8.2 dah... kerneln som følger med, 2.4.18-6, har ikke støtte for UDMA noen veier(det SER iværtfall slik ut) så da må man enten - recompile hele dritn - legge inn den nyeste - Drite i å ha UDMA!!! jeg la liksågodt inn 2.4.19(vurderte en development, men turte ikke), og der fikk jeg plutselig *litt* større hastighet enn jeg hadde med den gamle kerneln.. gikk ifra 6.9MB/s til 40MB/s Så til alle som har lyst å mekke ny kernel: GJØR DET!!! åsså er dette faktisk andre natta jeg er våken på rad, ver kanshe ikke så rart at jeg måtte bygge kerneln tre/fire ganger før den satt... er *litt* trøtt akkurat nå!!! Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Trenger jo ikke og compile ny kernel for og enable UDMA på diskene da... nok og skrive $hdparm -d1 /dev/hda og vips har du UDMA på.... Lenke til kommentar
drall Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 LOL! klart du må, om kernel ike har kompilert inn støtte for dma, eller støtte for ditt chipsett. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 drall gå og lall! :smile: Har ennå ikke vært borti en distro som ikke har hatt støtte for UDMA i kernelen... (dog, jeg bruker bare slackware, og den har jeg kjørt på alt fra i486 til k7) eneste jeg har brukt og gjøre er og skrive inn kommandoen ovenfor... UDMA er jo obligatorisk.. dritt distro viss det ikke er med i "pakke"kernelen... Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 fikk en 'operation not permitted' når jeg tok den kommandoen ovenfor... så ny kernel ble det!!! Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 ok.. jeg bøyer meg i støvet :smile: Når jeg tenker meg om fikk jeg den feilmeldingen en gang i tiden selv, på en 486-men var vel bare PIO den gangen dei ble laget... Lenke til kommentar
drall Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Om det er et nytt chipsett er det ikke sikkert det var støtte for det i kernelen som følger med distroen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå