Gå til innhold

Plasma eller LCD TV?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Begynner å bli på tide å kjøpe seg stor flat tv, å da jeg var innom elkjøp i dag kunne mannen der fortelle, at LCD var tingen for levetiden på Plasma er elendig.

Han snakka om at etter 6-8år så vil ikke skjermen være noe bra, siden plasten i skjermen vil brenne vekk, så derfor er LCD et bedre valg.

 

Men jeg ønsker jo å kjøpe 50" når jeg først invisterer, men så er det jo veldig dumt å betale 25000kr for noe som bare vil vare 5-7år før den er ubrukelig...

Mens man ikke får LCD tv'r i denne størelsen som jeg vet da..

 

Så hva mener folket om dette, finnes de noen kloke hoder her som kan rett og slett bare si rett ut at LCD er tingen glem plasma, eller si at karen på elkjøp vet ikke hva han snakker om, glem de kjøp plasma!

 

Er spent på hva dere vet om dette\tror:)

 

Mvh ITW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

 

Begynner å bli på tide å kjøpe seg stor flat tv, å da jeg var innom elkjøp i dag kunne mannen der fortelle, at LCD var tingen for levetiden på Plasma er elendig.

Han snakka om at etter 6-8år så vil ikke skjermen være noe bra, siden plasten i skjermen vil brenne vekk, så derfor er LCD et bedre valg.

 

Men jeg ønsker jo å kjøpe 50" når jeg først invisterer, men så er det jo veldig dumt å betale 25000kr for noe som bare vil vare 5-7år før den er ubrukelig...

Mens man ikke får LCD tv'r i denne størelsen som jeg vet da..

 

Så hva mener folket om dette, finnes de noen kloke hoder her som kan rett og slett bare si rett ut at LCD er tingen glem plasma, eller si at karen på elkjøp vet ikke hva han snakker om, glem de kjøp plasma!

 

Er spent på hva dere vet om dette\tror:)

 

Mvh ITW

7016405[/snapback]

jo jeg har en onkel så kan så og si ALT om tv`er,her er noen punkter.

1.plasma mest Naturlig bilde(MYE bedre en LCD på filmer/TV)

2. plasma er 37tommer og opperover.

3. LCD er 14(kansje minder)og helt opptil 37.

4.LCD er bra vist du skal bruke den til å VISE bilder eller spille data fra TV`en,

5. du må nesten ha nye tv om 8år uansett.

mitt ord er kjøp plasma vist du liker og se film og tv, MEN når du kjøper plasma så så litt på kontrast forhold. 800:1 er elendig, mens 10000:1 er moe av det beste du får "NÅ", så litt på Oppløsning Å, Oppløsning 852 x 480 og oppover er bra.

mvh Nada.

Lenke til kommentar

Okei, men da så, da blir jo valget enkelt:)

Spiller ps2 på tv'n men ikke noe data, har to stk plasmatv'er jeg har sett på, etter et kjapt søk i prisguiden så var de i min prisklasse:)

 

Noen tanker om disse to, om hvilken som er best?

 

Fjuitsu Simens MYRICA P60-2H

 

&

 

LG 50PM1MA

 

Har selv liten eller ingen peil på sånt som dette, så noens synspunkter på disse to, med peil hadde vært flott!

Også andre modeller til ca 20000kr som er noe å anbefale må dere ta med om det finns:)

 

Og gjerne også fortellle om det er noen vits og kjøpe 50" i denne prisklassen, eller om det er likegreit og betale mere med engang, eller kjøpe en mindre tv i samme prisklasse?

 

Av det jeg kan se så er det at Fjuitsu Simens tv'n har bedre kontrast, mens LG tv'n ser bedre ut, men klart så har ikke jeg peiling da :ermm:

Lenke til kommentar
Okei, men da så, da blir jo valget enkelt:)

Spiller ps2 på tv'n men ikke noe data, har to stk plasmatv'er jeg har sett på, etter et kjapt søk i prisguiden så var de i min prisklasse:)

 

Noen tanker om disse to, om hvilken som er best?

 

Fjuitsu Simens MYRICA P60-2H

 

&

 

LG 50PM1MA

 

Har selv liten eller ingen peil på sånt som dette, så noens synspunkter på disse to, med peil hadde vært flott!

Også andre modeller til ca 20000kr som er noe å anbefale må dere ta med om det finns:)

 

Og gjerne også fortellle om det er noen vits og kjøpe 50" i denne prisklassen, eller om det er likegreit og betale mere med engang, eller kjøpe en mindre tv i samme prisklasse?

 

Av det jeg kan se så er det at Fjuitsu Simens tv'n har bedre kontrast, mens LG tv'n ser bedre ut, men klart så har ikke jeg peiling da :ermm:

7016864[/snapback]

vell kjøp en panasonic 42tommer, panasonic har vunnet MANGE tester de siste årene, anbefalses på det høyeste :D

Lenke til kommentar

Så faktisk spenende ut den SED tv'n men klarer jeg meg med 1kvadratmeter med 32" WS i 2år til.... tja vet ikke de du..

 

Men de må jo vurderes nå, men nå holder jo plasma seg godt i pris da, etter som jeg kan se på bruktmarkedet rundt omkring, så går jo an og bytte ut ettervert da også..

 

Ja skal huske og være forsikti med inbrenning;)

Lenke til kommentar

Ok funnet ut at jeg ikke vil bruke så mye på tv nå med engang da, så et kjapt søk i prisguiden viser meg at jeg får valget mellom både LCD og Plasma i 42" til ca 10000kr så nå trenger jeg deres hjelp igjenn:)

 

Disse to har jeg sett på, så spørsmålet er enkelt, hvilken skal jeg velge?

 

LCD:

 

Fujitsu Siemens Myrica VQ40

 

40-tommers HD-Ready LCD-TV.

 

Myrica VQ40-1 er en høyoppløst, HD-Klar LCD-TV med to innebygde tunere, og integrerte stereohøyttalere.

Den er utrustet med både HDMI(HDCP), DVI(HDCP), komponentinngang, to scart kontakter og S-Video.

Rammen er i børstet aluminium.

 

Teknisk:

- Oppløsning: HD-Ready (1366x768p).

- Bilde i Bilde.

- Tekst-TV med 500 siders minne.

- Kontrast: 1000:1.

- Lysstyrke: 500cd/m2.

 

PLASMA:

 

Fujitsu Siemens MYRICA PQ42-1

 

Type:Plasma

Størrelse:42 tommer

Sideforhold:16:9

Oppløsning i piksler:1024x768 (XGA)

Kontrast:10000 :1

Lysstyrke:1200 cd/m2

HD Ready: JA

 

Kontakter:DVI-Digital, HDMI

 

Så vilken av disse tror dere er det bedre valg?

LCD eller plasma? prisen er jo den samme, og 2" fra eller til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...