Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke logget på MSN Messenger

Anbefalte innlegg

Sitter her i militæret og har nå endelig fått internett, men kommer ikke inn på Live messenger slik at jeg kan bruke den skikkelig. Lagt inn proxy server instilingene og alt i Live messenger, men funker fortsatt ikke. Går helt fint å logge på med Web Messenger, og har kommet inn endel ganger med Live messenger, men når jeg kommer inn med live messenger kan jeg ikke skrive til noen av kontaktene mine eller endre påloggingsstatus. Er det noen som har noen forslag til hvordan jeg kan få det til og hva som kan være galt? Bør vel gå ann å bruke ett eller annet program når web messenger virker? Feilmeldingen jeg ofte får når jeg prøver å logge på er "Kan ikke endre kallenavn".. Prøver jeg å feilsøke med funksjonen i MSN kommer det bare "gatewayen din er trolig frakoblet".

Endret av trondbue
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter her i militæret og har nå endelig fått internett, men kommer ikke inn på Live messenger slik at jeg kan bruke den skikkelig. Lagt inn proxy server instilingene og alt i Live messenger, men funker fortsatt ikke. Går helt fint å logge på med Web Messenger, og har kommet inn endel ganger med Live messenger, men når jeg kommer inn med live messenger kan jeg ikke skrive til noen av kontaktene mine eller endre påloggingsstatus. Er det noen som har noen forslag til hvordan jeg kan få det til og hva som kan være galt? Bør vel gå ann å bruke ett eller annet program når web messenger virker?

7016256[/snapback]

Portene er for msn er nok sperret så den friheten kan du glemme.
Lenke til kommentar

Prøvd litt mer idag å få MSN til å virke, er en annen her på rommet som får det til å virke helt fint. Så må jo da være ett eller annet med oppsettet på min pc. Legger ved et bilde av feilmeldingen til feilsøkeren i Live messenger. Dette står det samtidig som Live messenger sier at jeg er tilkoblet, men kan fortsatt ikke snakke med noen. Kan det ha noe med Norton Internett security å gjøre?

Lenke til kommentar
Prøvd litt mer idag å få MSN til å virke, er en annen her på rommet som får det til å virke helt fint. Så må jo da være ett eller annet med oppsettet på min pc. Legger ved et bilde av feilmeldingen til feilsøkeren i Live messenger. Dette står det samtidig som Live messenger sier at jeg er tilkoblet, men kan fortsatt ikke snakke med noen. Kan det ha noe med Norton Internett security å gjøre?

7023611[/snapback]

Jeg har hatt problemer med live messenger selv.

Konfigurerte den riktig i brannmuren, zonealarm pro, men fikk ikke logget på.

Eldre versjoner gikk fint.

Jeg byttet til Norton antivirus med brannmurfunksjoner, og da går det helt fint.

På siden for nettverkstilkoblinger stod det at internet ikke var connected, selv om jeg var på nettet. Med norton står det nå at det er connected.

Jeg har også opplevd andre programmer som sjekker nettilgang og finner den avslått selv om den er på. tror det er en brannmurkonflikt, men vet ikke hvordan det løses. Mulig det ligger i selve brannmurens autolesning av konfigurasjoner i nettverket.

Jeg antar du ikke sitter med rettigheter til å endre brannmur.

Spør en hyggelig it-offiser som ikke er sikkerhetsnazi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...