Storm-Knight Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Vi har satt opp et LAN på leiligheten der det er 4 pcer. Jeg er eier av to (en laptop og en stasjonær) av disse PCene. Finnes det en løsning som kan gi meg full filtilgang over den stasjonære fra laptoppen (og omvendt) men de andre har kun lesetilgang? Vet dette kan gjøres ved å sette opp dette ved å opprette et domene med Windows Server (eller lignende). Men dette er lite aktuellt pga flere årsaker Påforhånd takk Lenke til kommentar
persistent Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Du kan jo f.eks. bruke LogMeIn ... sjekk ut denne linken og se på mulightene, kan kanskje være noe i denne gaten du har bruk for; https://secure.logmein.com/go.asp?page=security Lenke til kommentar
capy2 Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hva med å sette opp en FTP å gi forskjellige rettigheter til de forskjellige brukerene? da har du full tilgang til filer om du måtte ønske det. du kan også styre en pc (for eksempel om du fil den skal starte et program) ved å skrive mstsc i start->kjør. du må være medlem av samme arbeidsgruppe for å gjøre dette. Lenke til kommentar
Storm-Knight Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Har prøvd å bruke remote desktop mot pcen, skal fungere fint det. Men har hatt litt problemer med at jeg må bruke Administrator når jeg skal logge på. Siden jeg bruker en annen konto til daglig bruk blir dette upraktisk. Men kan se litt på det senere. (sitter ikke hjemme akkurat nå...) Fant ikke helt ut hvordan LogMeIn virket, men de andre pcene i det netverket jeg sitter nå er Windows XP Home og der virker vel ikke remote desktop... Skal se mer på det når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Jo, du kan faktisk bruke Remote Desktop med XP Home, sålenge maskinen du skal ha kontakt med er en XP Pro. Men du må laste ned RD-klienten og installere den på XP Home maskinene. Klienten skal du kunne finne her; http://www.microsoft.com/windowsxp/downloa...rdclientdl.mspx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå