iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Begynn å spis litt mer feit mat så får du litt mer på kroppen, enten muskler eller fett (hvis du slutter å trene) Lenke til kommentar
DNA Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Du får spise litt mer da vet du 7017461[/snapback] prøver. spiser to potetgullposer i uken og legger mye smør på brødskivene. 7017466[/snapback] Det er ikke den riktigte måten å gå opp i vekt Spis mat med mye fett, men fettet skal jo være sunt. Kutt ut alt som heter potetgull og godteri Lenke til kommentar
bjs Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 50 er vel ganske lite for en som er 165 høy som trener 5-6 ganger uka, slutt å jogg så mye hvis du gjør det(forbrenner for mye fett). og spis mye og sunt, få i deg mye karbs og protein. 7017471[/snapback] Liker du treningen så er det ikkje nødvendig å trappe ned på det, bare få et solid kosthold og et kalorioverskudd så skal du se at du går opp i vekt sjøl om du trener bra Lenke til kommentar
bjs Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Du får spise litt mer da vet du 7017461[/snapback] prøver. spiser to potetgullposer i uken og legger mye smør på brødskivene. 7017466[/snapback] Det er ikke den riktigte måten å gå opp i vekt Spis mat med mye fett, men fettet skal jo være sunt. Kutt ut alt som heter potetgull og godteri 7017494[/snapback] Fett må til, men heller øk karbohydratinntaket ditt Lenke til kommentar
Mar1us Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 gj;r som polfarerene.. drikk olje! neida.. 50 kg er helt [lreti det for 165. jeg er 170 og veier 64, tror ikke det er s[ ille [ veie 50 kg. S[ lenge du klarer [ trene, f;er deg vel og gj;r det greit har vekt farlig lite [ si. Vil du :KE vekten derimot er det mye du kan gj;re, men jeg ser ikke helt hensikten. Lenke til kommentar
bjs Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Les litt her så får du nok svar på kordan du kan gå opp i vekt http://www.myorevolution.com/art_kosthold2.asp?NyhetsID=3 Heilt nede der står det om kalorioverskudd, som skal være midt i blinken for deg som vil gå opp i vekt Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Sjekk BMI men husk at i din alder er det ingenting som er normalt med høyde eller vekt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Gjelder vel egentlig fra du er ferdig utvokst, men en grei pekepinn fordet .... Vektklubbens BMI-kalkulator Lenke til kommentar
epyks Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Fordi det ikke nødvendigvis er fett som gjør at man er overvektig i forhold til BMI skalaen, og derfor blir den feil. 7017204[/snapback] PS: BMI (Body Mass Index) er ikke et eksakt mål på eventuell overvekt. Om du for eksempel er veltrent, er det mulig at du vil ha en høy BMI uten å være det minste overvektig. Vektklubb.no Endret 9. oktober 2006 av Ols111 Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Tja, 55-60kg kanskje? Endret 9. oktober 2006 av ManagHead Lenke til kommentar
epyks Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Tja, 55-60kg kanskje? 7036459[/snapback] Dette kan jo variere veldig, noen har en del muskler, andre har ikke det, noen har en del fett, andre har nesten ingenting. Vanskelig å si normal vekt, hvertfall når personen ikke er utvokst. Endret 9. oktober 2006 av Ols111 Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg er 175 veier 80kg, Matchvekt for meg er ca 73kg Men dette varierer fra person til person, jeg har kompiser som er 185 som veier mindre enn meg. (mellom 65 og 70kg) Vekt er en blanding mellom benbygning og muskler (evt fett) Hvis du vil opp i vekt, så får du bare sørge for å spise mer. (Å spise 2 poser potetgull ekstra i uken er ikke veien å gå) Spis systematisk mer, 3 brødskiver til frokost istedenfor 2 osv. Weight Gainer er også en fin ting hvis du har problemer med å gå opp i vekt. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Broren til en kompis veier vel ca 50kg og er vel 1.68 eller noe. Denne fyren spiser MYE og går faen ikke opp i vekt. Han er sterk som en okse og spretten som bare pokker. Nå jobber han på bensinstasjon og spiser mye junk men ikke søren om han går noe særlig opp i vekt. Noen har det bare. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hehe, jeg gikk heller ikke noe særlig opp i vekt før jeg ble 18. Noe av dette kan helt sikkert skyldes det at jeg hadde ett mye høyere aktivitetsnivå enn det jeg har nå (merkelig nok) Det er jo ikke nøye hva du spiser, såfremst det totale inntaket er lavere eller likt med det du forbrenner så vil du ikke gå opp i vekt. Eksempel : Jeg spiser ca 5 måltider om dagen. og går greit ned i vekt, derimot, så har jeg kompiser som spiser 3 måltider om dagen og lurer på hvorfor de går opp i vekt. Jeg regulerer enkelt vekten min med å passe på hva jeg trør i meg når jeg spiser og hvor mye. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Du får spise litt mer da vet du 7017461[/snapback] prøver. spiser to potetgullposer i uken og legger mye smør på brødskivene. 7017466[/snapback] ehm, ikke forvent å gå opp i vekt pga det lille der. Spesielt ikke når du trener så mye.. EDIT: ifølge BMI er jeg overvektig.. Slemt 7017472[/snapback] En god tommerfingerregel er 1 300-grampotetgullpose om dagen! :!: Hender jeg spiser det litt for ofte ^^ Men om man trener kan vel man spise noe annet for å legge på seg? Selv er jeg over 180 og veier 63KG, prøver å gå opp. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 BMI er noe stort vas, jeg veier 69 nå ifølge den er jeg normalvekt som stemmer. Men hvis jeg hadde lagt på meg så mye muskler at jeg hadde veid f.eks 85 ville jeg vært overvektig Lenke til kommentar
Fox9 Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Overvekt som følge av Inaktivitet er farlig, overvekt som følge av hard trening og mye muskler er ikke farlig. Endret 10. oktober 2006 av Fox9 Lenke til kommentar
Sluven Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Mellom 40-50 kg er "normalt" for din høyde. Om du veger mer eller mindre, så er ikke dett unormalt Endret 19. oktober 2006 av Sluven Lenke til kommentar
Battone Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Overvekt som følge av Inaktivitet er farlig, overvekt som følge av hard trening og mye muskler er ikke farlig. 7042675[/snapback] Forklar nærmere hvordan du kan bli overvektig ved hard trening? Du kan legge på deg ja, men bli overvektig av hard trening høres ikke helt sannsynlig ut.. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Overvekt som følge av Inaktivitet er farlig, overvekt som følge av hard trening og mye muskler er ikke farlig. 7042675[/snapback] Forklar nærmere hvordan du kan bli overvektig ved hard trening? 7106796[/snapback] Jeg regner med at Fox9 mente «overvekt», som i at man er overvektig ifølge BMI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå