nojac Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Et av framskritene i iTunes 7 er muligheten for å hente ned bilder av cover til musikksamlingen (Album Art). Noen som vet hvor iTunes gjør av disse bildene? Det ser IKKE ut til at de havner som en del av mp3-filene (siden de ikke følger med over i f.eks. MediaMonkey) Og de ligger heller ikke som separate filer i album-katalogene. Jeg henter nå ned albumgrafikken manuelt med http://printf.dk/cgi-bin/i7AWF.cgi Her trenger en ikke å ha iTunes-konto for å fatt i coverne. Men da må en skrive inn artist og tittel for hvert album. Noen som vet om en automatisert rutine som henter (hacker inn) i iTunes-butikken? '' (Der finnes masser av programmer som henter fra Amazon, det er ikke slikt jeg er på jakt etter!) Endret 6. oktober 2006 av nojac Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Ligg ikkje biletene i ID3-tag'en? Eg la inn albumcover på ein god del av musikken min, etter ei stund reinstallerte eg iTunes og la til musikken på nytt og coveret fulgte med. Edit: Joda, dei ligg på fila, eg prøvde å legge eit cover på 37kB til ei låt og filstørrelsen gjekk frå 4944 kB 4981 kB Endret 6. oktober 2006 av Zeph Lenke til kommentar
nojac Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Bildene havner nok i ID3-tagen (som en del av MP3-fila), ja. Men oppdateringene som har skjedd i iTunes 7 følger ikke med over verken til MediaMonkey eller MusicMatch hos meg. Så jeg lurer på om Apple har gjort det slik at disse bildene ikke viser i annet enn iTunes?? (Hvis de får det til er de sikkert sleipe nok til å gjøre det.....) Endret 6. oktober 2006 av nojac Lenke til kommentar
Mrlarseirik Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 ja, apple har sitt egent system... lagres her hos meg: C:\Documents and Settings\Eier\Mine dokumenter\Min musikk\iTunes\Album Artwork Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Spennede program. Men det går ikke ann å legge det inn i iTunes sånn at man bare kan høyreklikke og trykke "Hent Albumbilde"? Lenke til kommentar
nojac Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) ja, apple har sitt egent system... lagres her hos meg:C:\Documents and Settings\Eier\Mine dokumenter\Min musikk\iTunes\Album Artwork 7017939[/snapback] Der ligger der MASSE ja. Som itc-filer (sikkert uleselige for andre enn iTunes) i et virvar av nummererte kataloger (2276 stk!). Så vi ikke skal fristes til å gå over til andre programmer. Dette var IKKE bra. Ang. høyreklikk og "Hent albumbilde" i iTunes: Hvis jeg allerede har et albumbilde på en sang blir ikke dette oppdatert av iTunes hos meg. Men hvis jeg sletter det gamle kommer det nye på plass. (Men altså ikke i selve MP3-fila, så de øvrige programmer kan ikke lese den) iTunes er et glimrende musikkavspiller Den direkte koblingen til informasjonen i MusicStore er en genistrek. Men det irriterer at mulighetene for å tilasse iTunes slik en selv vil er meget begrenset. Til å holde orden på MP3-samlingen er jo MediaMonkey MYE bedre. Venter i spenning på om den nye versjonen klarer å lese iTunes-ArtWork. Endret 7. oktober 2006 av nojac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå