Gå til innhold

Koble til database som ligger på internett

Anbefalte innlegg

Jeg har en database som ligger på nettstedet mitt.

Denne skulle jeg gjerne hatt tilgang til gjennom en lokal applikasjon på maskinen min.

Den lokale applikasjonen blir laget i VB.Net, men jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal koble denne opp mot en database som ikke ligger lokalt.

Forslag mottas med stor takk

Luffe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gjetter at det er en mysql database du snakker om? Det er nemlig ganske viktig å hvite hva slags database du skal koble deg opp mot for å komme med noe fornuftig.

Hvorfor du skal bruke vb til det formålet skjønner jeg ikke helt. Skulle jeg lagd noe kjappt så ville jeg valgt java. c++ hvis jeg hadde god tid.

Men uansett. Jeg gjetter at det er mysql du kobler deg mot og da kan kanskje denne være til nytte? http://www.geocrawler.com/archives/3/108/2...02/3/0/8205434/

Lenke til kommentar

Takker for svar

Det er nok ingen MySql database. Det er en access database, dette skulle jeg selvfølgelig opplyst om i min forrige post, beklager.

Jeg er sikker på at den dll filen ville gjort underverker med MySql, men den er nok ikke mye til hjelp når det er snakk om access.

Grunnen til at jeg vil lage det i VB.Net er fordi det er det jeg prøver å lære meg for tiden. Uansett vil vel mesteparten av syntaksen være lik i forhold til java, c++, osv.

Noen flere forslag ?

Luffe_

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...