Degeim Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Jeg er relativt fersk på php, men har likevel kastet meg ut i et etterhvert stort prosjekt, men støter på følgende skremmende melding: Allowed memory size of 16777216 bytes exhausted (tried to allocate 1048576 bytes) in ... on line 159 På linje 159 står følgende: $labels[$a]=''; For det første lurer jeg på hvorfor den sier det er galt å bruke 1048576bytes når 16777216 er tillatt, og for det andre lurer jeg på hva som forårsaker en slik feil. Har jeg for mange variabler? For mye kode i en fil (700 linjer nå)? Eller noe annet? Det er som sagt veldig mye kode i en fil, men all koden blir ikke eksekvert hver gang. 600 av linjene er funksjoner, og alt etter hvilke parametere som ligger i URLen, blir noen av dem eksekvert hver gang. Ikke mer enn 100-150 linjer per sidelasting. Er det noe jeg bør gjøre med variablene etter bruk for å spare minne? Takk, Degeim EDIT: Jeg skrev litt mer kode, og nå står det "tried to allocate 130 bytes". Da ble jeg mer forvirret. Ellers kan jeg si at linje 159 er inne i to små for-løkker og tre if'er, om det har noe å si. Hvis det er nødvendig med mer kode, si fra. Endret 6. oktober 2006 av Degeim Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Problemet er at du nok bruker for mye minne. For å unngå det bør du bruke unset når du er ferdig med variabler, spesielt de større. En annen ting er at du også bør unngå dobbeltlagring hvis det forekommer, spesielt hvis det er mye innhold i de variablene du gjør det på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå