Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk på IKT-driftsfag *LØST*

Anbefalte innlegg

Hei

Saken er den at jeg har et lite problem(tror jeg).

Jeg start min vidregående skolegang på Salg og Service GK. Der hadde jeg fem timers kurs i engelsk.

Så søkte jeg meg inn på IKT-driftsfag på Kristen Videregående skole - Nordland(Privat skole). Når jeg fikk timeplanen min, så merket jeg at jeg og tre andre i klassen ikke hadde engelsk. Det hadde resten av klassen.

Jeg fant ut at det var fordi at vi hadde 5 timers kurs i engelsk(Allmennfag GK og Salg og Service GK har det).

Nå i dag er jeg lærling som IKT-driftoperatør.

Grunnen til at jeg lagger denne threaden er pga lærekontrakten jeg i dag fikk i retur. Der står det at jeg mangler engelsk på VK1. Så dette må jeg ha får å få lov til å gå opp til fagprøve.

Så det jeg lurer på er om det er noen her som enten gikk GK Salg og Service eller GK Allmennfag hadde engelsk på IKT-driftsfag. Og om dere gikk på offentlig skole, eller på privat skole.

Dette er altså et spørsmål til dere som har gått IKT-driftfag, eller går det, eller kjenner en venn som har gått det(og er veldig sikker på om den vennen hadde engelsk eller ikke)

På forhånd, takk!

Endret av sk1rty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå funnet ut etter mye om og men at det var en feil fra Nordlands Fylkeskommune...

Ser ikke ut til at de har så bra system der oppe i nord... Sakbehandler trodde faktisk at jeg var under utdanning i byggfag...  :no:

7039763[/snapback]

7039808[/snapback]

Noe du skulle si eller? :p

Lenke til kommentar

Når jeg startet IKT året var jeg inne til rådgiver å fikk laget timeplan...

Da så han at jeg hadde 5timers engelsk, så han satte meg opp på form å farge i stedet. Hvis jeg hadde sagt blankt nei til Form å Farge, måtte jeg ha søkt om fritak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...