sk1rty Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Hei Saken er den at jeg har et lite problem(tror jeg). Jeg start min vidregående skolegang på Salg og Service GK. Der hadde jeg fem timers kurs i engelsk. Så søkte jeg meg inn på IKT-driftsfag på Kristen Videregående skole - Nordland(Privat skole). Når jeg fikk timeplanen min, så merket jeg at jeg og tre andre i klassen ikke hadde engelsk. Det hadde resten av klassen. Jeg fant ut at det var fordi at vi hadde 5 timers kurs i engelsk(Allmennfag GK og Salg og Service GK har det). Nå i dag er jeg lærling som IKT-driftoperatør. Grunnen til at jeg lagger denne threaden er pga lærekontrakten jeg i dag fikk i retur. Der står det at jeg mangler engelsk på VK1. Så dette må jeg ha får å få lov til å gå opp til fagprøve. Så det jeg lurer på er om det er noen her som enten gikk GK Salg og Service eller GK Allmennfag hadde engelsk på IKT-driftsfag. Og om dere gikk på offentlig skole, eller på privat skole. Dette er altså et spørsmål til dere som har gått IKT-driftfag, eller går det, eller kjenner en venn som har gått det(og er veldig sikker på om den vennen hadde engelsk eller ikke) På forhånd, takk! Endret 10. oktober 2006 av sk1rty Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Noen som vet? *bump* Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Har nå funnet ut etter mye om og men at det var en feil fra Nordlands Fylkeskommune... Ser ikke ut til at de har så bra system der oppe i nord... Sakbehandler trodde faktisk at jeg var under utdanning i byggfag... Lenke til kommentar
V-by Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Har nå funnet ut etter mye om og men at det var en feil fra Nordlands Fylkeskommune... Ser ikke ut til at de har så bra system der oppe i nord... Sakbehandler trodde faktisk at jeg var under utdanning i byggfag... 7039763[/snapback] Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Har nå funnet ut etter mye om og men at det var en feil fra Nordlands Fylkeskommune... Ser ikke ut til at de har så bra system der oppe i nord... Sakbehandler trodde faktisk at jeg var under utdanning i byggfag... 7039763[/snapback] 7039808[/snapback] Noe du skulle si eller? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 ja, men det ble visst ikke med var ikke noe viktig heller. bare at de ikke er så veldig mye bedre her heller Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Kan jo forøvrig nevne da at jeg hadde engelsk på GK (salg og service) og har aldri hatt det mer, og jeg har både fullført fagutdanning (IKT) og påbygg uten problemer Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 du skal vel helst søke fritak for faget. eller ble det gjort automatisk på privatskolen ? Hvertfall, du har godkjent 5 timers-kurs i Engelsk om du besto på GK Lenke til kommentar
V-by Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 på vanlig skole, så må du søke om fritak, hvis du har hatt alle engelsktimene som Ueland hadde. Har du ikke hatt så mange året før, så kan du sikkert søke, men det spørs om du får fritak Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Når jeg startet IKT året var jeg inne til rådgiver å fikk laget timeplan... Da så han at jeg hadde 5timers engelsk, så han satte meg opp på form å farge i stedet. Hvis jeg hadde sagt blankt nei til Form å Farge, måtte jeg ha søkt om fritak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå