iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hvilken fil? Det er mulig du må bruke rootbrukeren. Altså: Sudo og resten av koden du skrev inn istad Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Hvilken fil? Det er mulig du må bruke rootbrukeren. Altså: Sudo og resten av koden du skrev inn istad 7016612[/snapback] Skulle forandr sources.ini, for å installere Automatix. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 koden er da: sudo gedit *adressen til filen* Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Du kan prøve å tipsene i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=643447Bare pass på å legge inn Wine når du legger inn Automatix 7016524[/snapback] Installerer nå. Wine også! Utrolig at jeg ikke har prøvd Ubuntu før, dette er jo rene paradiset. Med forskjellige workspace. Er jo evig enkelt. Kopiere fra internett -> (ctrl + alt + pil høyre) + (ctrl + v) Er jo så raskt du bare kan drømme om i Windows. Samma systemet i Windows vill blitt katestrofe! EDIT: La til paranteser. Endret 6. oktober 2006 av tissedam Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 koden er da: sudo gedit *adressen til filen* 7016633[/snapback] Funket konge. Hvorfor har jeg ikke tilgang til filen da? Eller, mulighet for å endre den? Kan jeg gjøre noe slik at jeg slipper sudo gedit hele tiden? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Det er store fordeler med at du må gjøre det. Du ødelegger sjelden ting. Du må bare gjøre Sudo med ting du egentlig ikke har tilgang til med din vanlige bruker Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Det er store fordeler med at du må gjøre det.Du ødelegger sjelden ting. Du må bare gjøre Sudo med ting du egentlig ikke har tilgang til med din vanlige bruker 7016750[/snapback] Okei. Men er det mulig å gjøre slik at jeg har tilgang til dette med min vanlige bruker? Er som administraror og bruker i Windows, nesten? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg tror det er mulig, men jeg er ikke sikker, men jeg foretrekker å ha de adskilt. Men ja, du har helt rett i sammenligningen. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 sudo chmod 777 / -R Men jeg ville ikke akkurat anbefalt en slik operasjon. Gjett hvorfor det florerer med virus og malware på windowsplatformen mens mac og linux så og si er fri for virus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå