Gissan Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hei! Prøver å installere macromedia flash plugin'en i Ubuntu. Men får bare feimelding at det ikke er blitt installert, og at jeg må gjøre det manuelt. Noen som vet hvor jeg kan finne plugin til macromedia flash? Hilsen, tissedam! Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Ta deg turen innom Ubuntuguide.org og følg guidingen på Easyubuntu og Automatix, så får du det meste av det du trenger. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Ta deg turen innom Ubuntuguide.org og følg guidingen på Easyubuntu og Automatix, så får du det meste av det du trenger. 7015739[/snapback] Taster inn hva jeg trenger, og får beskjed om å skrive inn passord. Skriver inn passordet jeg brukte for å logge inn i Ubuntu, og fikk bare melding om at det var feil. Finnes det noen standard passord jeg kan bruke, og hvordan kan jeg gjøre slik at min passord fungerer? Nei, jeg har ikke skrevet feil. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hmmm, det skal være det passordet. Lenke til kommentar
Canute Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Det er det samme passordet som du bruker til å logge inn med din bruker ja. Caps lock? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Det er det samme passordet som du bruker til å logge inn med din bruker ja. Caps lock? 7016083[/snapback] Nei, ingen caps lock. Skal prøve igjen, for sikkerthetens skyld. EDIT: Passordet funket nå. Men; marcus@marcus-laptop:~$ sudo apt-get install flashplugin-nonfree Password: Leser pakkelister ... Ferdig Skaper oversikt over avhengighetsforhold ... Ferdig E: Klarte ikke å finne pakken flashplugin-nonfree marcus@marcus-laptop:~$ Alt står forklart her Endret 6. oktober 2006 av tissedam Lenke til kommentar
Canute Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Du må mest sannsynlig legge til ekstra reservoar. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Ja, du må nok legge til de tingene, men som sagt, legg inn easyubuntu og Automatix Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Du må mest sannsynlig legge til ekstra reservoar. 7016149[/snapback] Ganske så riktig. I Synaptic Package Manager er det jo hundrevis av oppdateringer. Hva skal jeg installere? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Mange av de trenger du ikke, så bruk bare de du vet du trenger, så i øyeblikket, kun flash sine pakker. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Mange av de trenger du ikke, så bruk bare de du vet du trenger, så i øyeblikket, kun flash sine pakker. 7016248[/snapback] Og hvilke er flash sine pakker. Ser rundt 70 % av alt er installert fra før av. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Mange av de trenger du ikke, så bruk bare de du vet du trenger, så i øyeblikket, kun flash sine pakker. 7016248[/snapback] Og hvilke er flash sine pakker. Ser rundt 70 % av alt er installert fra før av. 7016396[/snapback] flashplugin-nonfree- Men ta det heller via EasyUbuntu og Automatix. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Mange av de trenger du ikke, så bruk bare de du vet du trenger, så i øyeblikket, kun flash sine pakker. 7016248[/snapback] Og hvilke er flash sine pakker. Ser rundt 70 % av alt er installert fra før av. 7016396[/snapback] flashplugin-nonfree- Men ta det heller via EasyUbuntu og Automatix. 7016417[/snapback] Easy Ubuntu er noe av det smarteste jeg har sett av drivere / plugins. Hvordan åpne Easy Ubuntu enkelt? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Skriv det følgende inn i terminal: wget http://easyubuntu.freecontrib.org/files/easyubuntu-3.023.tar.gz tar -zxf easyubuntu-3.023.tar.gz cd easyubuntu sudo python easyubuntu.in Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Skriv det følgende inn i terminal: wget http://easyubuntu.freecontrib.org/files/easyubuntu-3.023.tar.gz tar -zxf easyubuntu-3.023.tar.gz cd easyubuntu sudo python easyubuntu.in 7016465[/snapback] Ja, var den jeg brukte. Finnes ikke noe enklere da? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Du kan jo bruke kopier og lim inn eventuelt, hehe Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Du kan jo bruke kopier og lim inn eventuelt, hehe 7016493[/snapback] Tenkte meg noe mer som run/easyubuntu. Menmen. Nå mangler bare XGL, så er alt fungerende her, ihvertfall. Er det mulig å installere GTA San Andreas på Ubuntu også? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Du kan prøve å tipsene i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=643447 Bare pass på å legge inn Wine når du legger inn Automatix Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Titt også innom denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=633401 Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 You do not have the permissions necessary to save the file. Hva skal jeg gjøre? Er på min bruker, som jeg lagde ved installasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå