Tinmar Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Hva med dette? Lenke til kommentar
cravenn Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Det ser veldig fint ut. Aluminum all-the-way, og Lian Li er kjent for å være bra. Gå for det kabinettet! Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Hei! Gå for socket AM2, som er mer fremtidsrettet. Og så kan du velge et billigere hovedkort, du trenger da ikke støtte for SLI med Radeon-skjermkort Forslag: Asus M2N-E, nForce 570 Ultra, Socket-AM2 , DDR2, GbLAN, SATAII, ATX, PCI-Ex16 835 kr. Skal du overklokke? Hilsen, efikkan. 7016853[/snapback] Jeg vet du har testet en del Hardware, men uansett, så er ikke AM2 veien å gå. Jeg har testet begge deler (Har AM2 på ene pcen min nå). Selv om AM2 cpuer er billige, go gode, så er Intel sine Conroe, enda billigere i forhold til ytelse, og de kan overklokkes langt, og socket LGA775, holder seg lenge enda. Det kommer jo 4-kjerner til den sokkelen i vinter, og den kommer nok til å vare i minst ett til to år til, hvis ikke mer. Gå får det oppsettet du har, eller du kan vente med å kjøpe til ca. desember/januar, da DX10 kortene kommer. Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Fant også i ny PSU. Skjønte ikke det med 8 pins kontakt, men denne hadde ihvertfall flere SATA tilkoblinger. Selv om AM2 cpuer er billige, go gode, så er Intel sine Conroe, enda billigere i forhold til ytelse, og de kan overklokkes langt, og socket LGA775, holder seg lenge enda. Det kommer jo 4-kjerner til den sokkelen i vinter, og den kommer nok til å vare i minst ett til to år til, hvis ikke mer. Gå får det oppsettet du har, eller du kan vente med å kjøpe til ca. desember/januar, da DX10 kortene kommer. Hva er conroe, og hva blir bedre med DX10 kortene? Vil de bli dyre? Endret 7. oktober 2006 av Tinmar Lenke til kommentar
cravenn Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Conroe er "kodenavnet" til Intel Core 2 Duo E6600 og Intel Core 2 Duo E6700. Allendale er "kodenavnet" til Intel Core 2 Duo E6300 og Intel Core 2 Duo E6400. DX10-kort er skjermkort med støtte for DirectX 10. Flere spill som kommer på nyåret kommer til å ha som krav at skjermkortet støtter DX10, og det er derfor mange mener at man bør kjøpe billig skjermkort nå, og heller kjøpe et bedre skjermkort senere, som har støtte for DX10. Ingen skjermkort på markedet idag har støtte for DX10. Endret 7. oktober 2006 av Craves Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Vil det si at et skjermkort som støtter DX 9 ikke kan kjøre et spill som trenger støtte for DX 10? Det vil ikke komme noen driveroppdateringer e. l. da? Lenke til kommentar
spot_ Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Så litt på ditt utstyr, ser greit ut dette, men siden du sa du ikke hadde planer om å overklokke vil jeg si det er ganske bortkastet penger å kjøpe så dyr ram da. jeg vil heller anbefale: Dette også bestiller du x2. Personlig vil jeg også anbefale Nec DVD brennere, de er gode og billige. Link: Her Endret 7. oktober 2006 av eqip Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Virker ikke som om hovedkortet har støtte for den hastigheten(750), men jeg er langt ifra erfaren Endret 7. oktober 2006 av Tinmar Lenke til kommentar
cravenn Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Vil det si at et skjermkort som støtter DX 9 ikke kan kjøre et spill som trenger støtte for DX 10? Det vil ikke komme noen driveroppdateringer e. l. da?7021684[/snapback] Hvis skjermkortet kun støtter DirectX 9, kan man ikke spille spill som krever DirectX 10, nei. Endret 7. oktober 2006 av Craves Lenke til kommentar
spot_ Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Virker ikke som om hovedkortet har støtte for den hastigheten(750), men jeg er langt ifra erfaren 7021731[/snapback] jeg har selv tenk på de tingene du har nesten akkurat likt men jeg har valgt å ta dette hovedkortet som støtter ramen. her og er en god pris til god kvalitet. Her er en liten link der du ser min PC. Finner du her Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Angående skjermkortet tror jeg at jeg kjøper det og oppgraderer om et år eller noe sånt. BTW: Noen som vet noe om prisnivået på quad core prosessorer og DX 10 kort? Endret 7. oktober 2006 av Tinmar Lenke til kommentar
Bakkem Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Hvorfor har du både https://prisguiden.no/product.php?product_id=46757 og https://prisguiden.no/product.php?product_id=28721 ??? Og btw, ville gått for en Hiper Type-R 580w istedenfor bzerk strømforsyningen =) Ellers ser det veldig bra ut =) Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Har gjort noen endringer nå, skiftet skjermkort, RAM og strømforsyning. Handleliste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå