ilpostino Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) la mine klamme lanker rundt et logitec Z-5500 idag og skal koble den optiske inngangen opp til den optiske utgangen på kabelen til xBox (har den avanserte kabelen med optisk utgang). det er ingen lyd i anlegget. jeg har en vag fornemmelse av at jeg har sett i menyen til xBox at en må aktivisere den optiske utgangen i en meny på xBoxen men denne finner jeg ikke igjen. noen goode forslag? edit: endret topic Endret 30. oktober 2006 av ilpostino Lenke til kommentar
Mikr89 Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 la mine klamme lanker rundt et logitec Z-5500 idag og skal koble den optiske inngangen opp til den optiske utgangen på kabelen til xBox (har den avanserte kabelen med optisk utgang). det er ingen lyd i anlegget. jeg har en vag fornemmelse av at jeg har sett i menyen til xBox at en må aktivisere den optiske utgangen i en meny på xBoxen men denne finner jeg ikke igjen. noen goode forslag? 7015171[/snapback] for og få full digital lyd med 360`en må du gå inn i Console Settings--> Audio-->Digital Output--> Dolby Digital 5.1 Så må du selvfølgelig huske å velge Optisk kilde på fjernkontrollern til systemet. Si fra visst du får det til da. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 for og få full digital lyd med 360`en må du gå inn i Console Settings--> Audio-->Digital Output--> Dolby Digital 5.1 Så må du selvfølgelig huske å velge Optisk kilde på fjernkontrollern til systemet. Si fra visst du får det til da. 7015419[/snapback] jeg har xBox 1 (ikke 360) Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Er xboxen modifisert? Såvidt jeg husker så må du inn i M$ sin originale meny og stille dette. Kan desverre ikke sjekke nå da xboxen nettopp ble byttet ut med HTPC. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Er xboxen modifisert?Såvidt jeg husker så må du inn i M$ sin originale meny og stille dette. Kan desverre ikke sjekke nå da xboxen nettopp ble byttet ut med HTPC. 7015472[/snapback] ja, den er moddet. har lett både i den originale menyen til xBoxen og den uriginale menyen.. men finner ikke riktige innstillger der... Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Har du sjekket i hullet til den optiske koblingen om det er lys der? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Har du sjekket i hullet til den optiske koblingen om det er lys der? 7015513[/snapback] er nettop det det ikke er.... Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Har du sjekket i hullet til den optiske koblingen om det er lys der? 7015513[/snapback] er nettop det det ikke er.... 7015518[/snapback] Alt du trenger og gjøre er og gå på MS dashboard altså den orginale menyen og settings og sound.. og velge og sørge for at opptisk er aktivert. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Alt du trenger og gjøre er og gå på MS dashboard altså den orginale menyen og settings og sound.. og velge og sørge for at opptisk er aktivert. 7015548[/snapback] når jeg går inn i Settings -> Audio får jeg kun valgt mono, stereo og dolby surround.. ingenting om optisk Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Alt du trenger og gjøre er og gå på MS dashboard altså den orginale menyen og settings og sound.. og velge og sørge for at opptisk er aktivert. 7015548[/snapback] når jeg går inn i Settings -> Audio får jeg kun valgt mono, stereo og dolby surround.. ingenting om optisk 7015581[/snapback] dolby surround er vel opptisk.. vent da skal skru på xbox og se hva jeg har:P får 3 ting jeg.. en er audio mode som er dolby digital to er dolbydigital som står på enable tre er dts som også står på enable.. Endret 6. oktober 2006 av Handl3vogn Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 dolby surround er vel opptisk.. vent da skal skru på xbox og se hva jeg har:P får 3 ting jeg.. en er audio mode som er dolby digital to er dolbydigital som står på enable tre er dts som også står på enable.. 7015595[/snapback] det er når du går inn i Settings -> Audio, ikkesant? Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 dolby surround er vel opptisk.. vent da skal skru på xbox og se hva jeg har:P får 3 ting jeg.. en er audio mode som er dolby digital to er dolbydigital som står på enable tre er dts som også står på enable.. 7015595[/snapback] det er når du går inn i Settings -> Audio, ikkesant? 7015619[/snapback] ja.. med en gang jeg går inn i audio settings så får jeg de tre tinga opp Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 dolby surround er vel opptisk.. vent da skal skru på xbox og se hva jeg har:P får 3 ting jeg.. en er audio mode som er dolby digital to er dolbydigital som står på enable tre er dts som også står på enable.. 7015595[/snapback] det er når du går inn i Settings -> Audio, ikkesant? 7015619[/snapback] ja.. med en gang jeg går inn i audio settings så får jeg de tre tinga opp 7015623[/snapback] det er xBox 1 du har, ikkesant? nå begynner jeg nesten å lure på om det er noe alvorlig galt her.. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) så lenge det ikke kommer noe rødt lys ut fra kabelen - noen som vet om noen måte for å sjekke at det ikke er kabelen til xBoxen det er noe galt med? noen som vet om steder hvor de kan tese slike kabler? Endret 6. oktober 2006 av ilpostino Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) viste seg at det bare var dårlig kontakt i xBoxen min... så nå fant jeg ut av det.. takk for all hjelp alle sammen. Endret 6. oktober 2006 av ilpostino Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 viste seg at det bare var dårlig kontakt i xBoxen min... så nå fant jeg ut av det.. takk for all hjelp alle sammen. 7016017[/snapback] Ja var xbox1 jeg snakka om:) bra du fikk fiksa det Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 hm. tenkte jeg skulle vekke denne tråden litt till liv igjen. Jeg har nå kommet i anskaffele av en ny kabel i håp om at det skulle fungere. nå lyser det iallefall i den optiske kabelen men det er fremdeles ingen lyd i anlegget jeg har brukt (Logitech Z5500). Jeg har prøvd kabelen på to xBoxer og med to forskjellige optiske kabler. Nå får jeg iallefall de innstillingsmulighetene som Handl3vogn nevnte... noen som vet om Logitech gar noen mulighet for å få testet kontrollenheten i anlegget? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Regner med du har valgt "optical" på Z-5500 Hva mener du med å teste kontrollenheten? Trykke på "test" på fjernkontrollen/enheten? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Regner med du har valgt "optical" på Z-5500 Hva mener du med å teste kontrollenheten? Trykke på "test" på fjernkontrollen/enheten? 7187040[/snapback] har valgt optical der ja... og der står det "No digital data" så jeg regner ikke med at den mottar noen sgnaler. dette til tross for at jeg nå har prøvd med to forskjellige optiske kabler, to forskjellige xBoxer og to forskjellige ledninger mellom xBox og optisk ledning. Ingenting av dette gir lyd når jeg velger optisk inngang på anlegget (z-5500). Med å teste kontrollenheten mener jeg å få den testet med helt annet utstyr enn jeg har prøvd eller at jeg prøver med en helt annen kontrollenhet mellom resten av anlegget og xBoxen. Har tenkt til å ringe Logitech imorgen og høre om muligheter for å ta reklamasjon med dem eller la de teste den for feil (eller om den ikke fungrerer optisk med andre enheter)... Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Se om du får testet med en dvd-spiller med optisk utgang, eller optisk utgang fra en PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå