Gå til innhold

Demo av Battlefield 2142 (flerspiller) (PC)


Anbefalte innlegg

eg har litt blandede følelser etter bf2142..

 

eg kan ikkje dømme spillet etter og ha prøvd ett map..

 

greia med at skipa var oppi lufta var litt kult..

 

kampene inni skipet ga spillet en ny feeling..

 

lagget lite av meg men eg trur grafikken er skrudd ned noen hakk..

 

om eg får lyst og kjøpe hele spillet tviler eg på..

 

heller forsatt mot bf2 enda tror eg..:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
eg har litt blandede følelser etter bf2142..

 

eg kan ikkje dømme spillet etter og ha prøvd ett map..

 

greia med at skipa var oppi lufta var litt kult..

 

kampene inni skipet ga spillet en ny feeling..

 

lagget lite av meg men eg trur grafikken er skrudd ned noen hakk..

 

om eg får lyst og kjøpe hele spillet tviler eg på..

 

heller forsatt mot bf2 enda tror eg..:)

7028237[/snapback]

 

Jeg kommer til å kose meg med begge... bf2 når jeg har lyst på en nåtids krig. bf2142 når jeg har lyst til å peise rundt i walker og meie ned infanteri og tanks :D

 

Og angående det mange sier om at det er for likt bf2 og er mere som en mod. Tror man får sett mere unikt gameplay når unlocks begynner å dukke opp. Mye kult gear der. Liker litt tanken på at man kan customize klassen sin litt.

Lenke til kommentar
Også gameplaymessig var dette kjipe saker, synes jeg. Jeg mener at det nesten er for mange kjøretøy! Når alle har hvert sitt kjøretøy, blir det jo nesten ingen bakkekamp. Kan knapt gå noen meter uten å bli beskutt av en eller annen gnom i en (snål og lite detaljert) kjøredoning.

7019044[/snapback]

Jeg syntes det funker greit. Er selv en AT-mann med allergi mot alt som har motor i BF-serien. I BF2142 derimot har jeg spilt mye assault og support siden det har vært en del heftige inf-trefninger. Kommer man seg inn i titanen så er det i alle fall inf så det spruter.

 

Demoen er desverre litt avstumpet i og med at man ikke får noen unlocks. Gleder meg til AT-rifla og AA-raketter, da blir det kos. Det skal også bli moro å se fordelene av å jobbe i team i og med at man får team-upgrades hvis man spiller litt fornuftig. Spillet har et bra potensial.

 

Det er to måter å se BF2142 på:

1. Lete etter bugs og feil, klage på EA og forpeste sin egen og andres hverdag.

2. Logge på, spille og ha det moro.

 

De som velger #2 kommer til å like spillet og kose seg i timevis. De andre driter jeg i, dere finner sikkert et annet spill som passer dere bedre.

Lenke til kommentar
synes at demoen sugde

føltes som eg var i filmen "Back to the future" med hover tanks etc

7031003[/snapback]

 

heh... så basicly... smak. Du liker ikke battlefield med scifi setting. "NEXT!"

Det har jo ikke akkurat vert et ukjent faktum at bf2142 var ett scifi spill, å si at demoen sugde på dette grunnlaget blir litt som å si at duke nukem 3d sugde fordi det var en fps og ikke en rst eller mmorpg ... :roll:

 

 

Smaken er som baken, alle har hver sin.

Endret av Dipso
Lenke til kommentar

En ting jeg må få klage på; alle idiotene som driver å stikker av med apc i titan mode når skoldene til fienden er nede og man bruker apc for å boarde...

 

Er et par ganger nå hvor jeg har hatt en apc som spawn for å launche inn i en titan, så tar en eller annen jokkmokk som spawner i den og peiser avgårde til en eller annen plass langt unna....

 

Men dette kommer seg vel litt etterhvert som noobismen avtar. Titan har mange interessante strategier i sluttfasen. F.eks kan man faktisk holde en titan ganske lenge med godt nok forsvar. Men skal det holde i lengden må man både ha ett godt forsvar og noen der ute som jobber med å ta ned fiendens titan.

 

Også har man hele tiden sprøsmålet om hvor og om man bør flytte titan. Involverer man den i strid får man spawn nermere rakettene og mere firepower for å holde dem. Men den blir velig sårbar med skjoldet nede hvis den er inne i selve stridsområdet.

 

Blir spennende å se hvilke strategier som utvikler seg.

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
Hallo

 

Hvordan flytter man egentlig på Titan. Er det commander som styrer den.??

 

Og hvordan får man til  å hoppe/launche for å borde titan når man sitter i APCen. Hvilket sete må ma sitte i og hva trykker man på. Går det flere ganger med samme APC?

7049176[/snapback]

Commander styrer Titanen, men jeg vet ikke i praksis hvordan iden jeg ikke har forsøkt.

 

Sitter man i en APC er det en indikator på HUD'en som viser om man er i 'pod range' fra Titanen. Er man det trykker man høyre museknapp og så er man avgårde.

 

Når det gjelder forsvar av Titanen så er det idag veldig vanskelig å ta over en med et etablert forsvar. Jeg vil tro kampen kommer til å skifte ganske mye raskere når man begynner å få granater man kan slenge innover i gangene. Det skal bli moro.

BF2142 ser så langt ut til å bli et genialt publicspill, men jeg tror det kan bli tungt å få igang noe skikkelig klanmiljø. Men for all del, hva skal man med klan i absolutt alle spill? BF2142 funker meget godt sammen med et par-tre kjente på en god server :)

Lenke til kommentar
Det går også an å launche ut av titan'en, ved å bruke "dørene" ved der man spawner på egen titan. Funker genialt hvis begge titans er ved hverandre. Tror ikke det er mange som har fått med seg akkurat denne lille detaljen.

7061410[/snapback]

Om titanan er godt plassert kan du også launche deg ut til alle siloene :wee:

Lenke til kommentar
Det går også an å launche ut av titan'en, ved å bruke "dørene" ved der man spawner på egen titan. Funker genialt hvis begge titans er ved hverandre. Tror ikke det er mange som har fått med seg akkurat denne lille detaljen.

7061410[/snapback]

Om titanan er godt plassert kan du også launche deg ut til alle siloene :wee:

7062955[/snapback]

 

ah, det forklerer endel.

 

Spilte på en server hvor commanderen kjørte titanen midt ut på kartet. Flere på mitt lag(inkl. meg) kjente tydligvis ikke til at man kunne launche fra titanen og starta da fra flag på bakken, vi hold jevnt til begge titanene mista skjoldet, etter det ble titanen vår slakta fordi den stod så utsatt til.

Lenke til kommentar

Spillet er ikke så kult som jeg håpet på, desuten fikk jeg blue screen etter en liten stund :S latterlig men men...

 

UPdate:

Problemer med å logge inn nå : / kjiiiipe greier, da får jeg spille BF 2 i stede :)

 

UPdate2:

BF2 funker heller ikke å logge inn på, tja da får man finne på noe annent til man får lastet ned en demo av et bil spill....

 

EA thats me, Erik Andre if you know !

Endret av aGal
Lenke til kommentar

Min mening:

 

BF 1942, nytt og veldig bra etter noen patcher.

 

BF Vietnam, helt genialt med musikk på kjøretøy(les:skikkelig stemning) og veldig bra brett med fin balansering mellom ulike klasser og kjøretøy.

 

BF 2, vel og bra, men her ble utstyret litt for ubalansert. Dråpen jeg fikk for å aldri kjøpe noe EA-spill mer(hvis de fortsetter samme politikk) var da de begynte å ta betalt for at folk skulle få hoste en ranked server og gimping av originalspillet gjennom tilleggsutgivelser. Jeg har kun original+Euro Force(ikke at den var noe særlig) og jeg må si at hver eneste spiller med Special Forces-expansion har fantastisk mye bedre våpen enn meg. Kjedelig at EA og Dice gjør en avhengig av de seneste betal tilleggspakkene for å henge med helt i toppen.

 

BF 2142, mer av det dårlige fra BF 2 og mindre av det gode fra de to foregående spillene.

 

Wollis/-=[sKT]WidowmakeR=-

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...