Seebastian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Hei. Jeg har nå sett litt på to/tre kjølere til CPUen min. Det er da denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322250 Denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324474 Og bittelitt på denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324473 Noen som vet hva som er best? Jeg antar at den siste er best, men jeg tviler på at jeg blir å skaffe en, men kanskje. Så er det noen som vet hva som er best av de to øverste? Også lurte jeg på hvordan man kan få best mulig luftflyt? Jeg har et kabinett med en 25cm vifte i døren som står på innsug. Så har jeg vifteplasser forran (nede) og bake (oppe, rett under PSU). Så vet noen hvordan jeg kan få best mulig luftflyt da? EDIT: Noen som vet om det finnes støvfilter for 25cmvifter? Hvis ikke, noen som vet om et alternativ til støvfilter? Takk for svar Endret 7. oktober 2006 av Seebastian Lenke til kommentar
weebl Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 når det gjelder vifter så er det vanlisgt å ha innsug forran, og i tillegg skal innsuget være lavere enn der lufta går ut, derfor ville jag ha plassert en vifte nederst i front og en under psuen. og som filter på vifter funker nylonstrømer fint! da mener jeg damestrømpebukser Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Jeg vil ambefale den Zalman kjøleren der. Skal være veldig bra, men den andre der tror jeg er bra den og, men for min del så blir det alltid zalman, liker det godt, og det er som oftest bra. Lenke til kommentar
Seebastian Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Aah, så man skal ha en kraftigere vifte på utblås enn på innsug? Ja, jeg har hørt mye bra om den kjølern fra zalman, men jeg var usikker hvilken som var best, men jeg tror nok at begge er meget gode, så det er neppe all verdens forskjell Takker for svar Lenke til kommentar
Masselin Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Litt off topic men fint tilbehør anbefalt for den vifta ehhrrm Men jeg ville nok anbefalt zalman jeg og, det er kvalitet hele veien. Lurer du på støy? burde du gå på Microplex.no og se etter den der. De gir nærmest nøyaktig Db fordi leverandører ikke altid gjør det.. sjekka støy nivået på Zalman vifta: Støynivå : 18 - 27,5 dB(A) Endret 15. oktober 2006 av Masselin Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Aah, så man skal ha en kraftigere vifte på utblås enn på innsug? Ja, jeg har hørt mye bra om den kjølern fra zalman, men jeg var usikker hvilken som var best, men jeg tror nok at begge er meget gode, så det er neppe all verdens forskjell Takker for svar 7025221[/snapback] Tror han mente at du bare skal ha vifta fysisk lavere i kabinettet siden kald luft er nederst og varm luft stiger, ikke at den skal være svakere. Er vel heller motsatt har jeg hørt, sånn at man skaper et overtrykk i kabinetet, hørt folk gjør det for å holde støv ute av kab, og ja......en nylon strømpe. Endret 17. oktober 2006 av AllColer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå