Lolcat2016 Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg har tenkt å hoppe over Core 2 Duo og heller satse på Quadro ("Kentsfield") når den kommer. Jeg har hørt at prosessoren vil være tilgjengelig i november, men er litt usikker på når den kommer hit til Norge. Dersom prosessoren ikke kommer hit før på nyåret vurderer jeg heller å kjøpe et Quadro-kompatibelt hovedkort og en "billig"-prosessor som jeg kan overklokke i mellomtiden (som f.eks. E6600). Er det noen som har noen formening hva Quadro vil koste? Disse prosessorene vil kanskje være mer rettet mot "high-end"/profesjonelt bruk, siden det ikke er mye ytelsesgevinst å hente i bl.a. dagens spill (som bare støtter to prosessorer/kjerner). Dersom dette stemmer så vil nok dette også gjenspeile seg i prisen? (ca. 7-15 K kr?) Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Pirke pirke: Core 2 QUAD QX6700 på 2,67Ghz, altså EXTREME EDITION kommer nå i midten av November, eller rundt der. Pris blir 999$ (kjøpt i 1000 kvanta). Så sikkert litt dyrere. Q6600 på 2,4Ghz, kommer i første kvartal i 2007, dato er vel heller ukjent. Prisen tipper jeg vil ligge i 600$++ skiktet. Klokker sikkert like bra med enten en 6300 eller 6400 dersom du vil gå for noe bilig nå. Endret 6. oktober 2006 av el_salvad Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg har lest at prisene vil ligge rundt 6000 kr og oppover. Med andre ord veldig dyrt. Av spill så er det ganske få som vil støtte firekjerne med det første. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg har lest at prisene vil ligge rundt 6000 kr og oppover. Med andre ord veldig dyrt. Av spill så er det ganske få som vil støtte firekjerne med det første. Hilsen, efikkan. 7017501[/snapback] Tenker du da på Q6600 og oppover? Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Pirke pirke: Core 2 QUAD QX6700 på 2,67Ghz, altså EXTREME EDITION kommer nå i midten av November, eller rundt der. Pris blir 999$ (kjøpt i 1000 kvanta). Så sikkert litt dyrere. Kommer QX virkelig til Norge i november? Husker det var en del problemer med leveranser av Core 2 i Norge tidligere i år. Hvor fikk du vite at prisen ville bli $999? (kilde?) Klokker sikkert like bra med enten en 6300 eller 6400 dersom du vil gå for noe bilig nå. Dersom QX kommer til salgs her til lands i november skal jeg klare å holde ut en liten stund til Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Jeg har lest at prisene vil ligge rundt 6000 kr og oppover. Med andre ord veldig dyrt. Av spill så er det ganske få som vil støtte firekjerne med det første. Synes 6K kr er ganske rimelig for en firekjerners prosessor (faktisk mindre enn hva jeg betalte for FX-60'en). Hadde forventet priser oppimot 15K. Jeg kjøper naturligvis ikke QX for spill, siden det omtrent ikke finnes spill som støtter mer enn 2 kjerner. QX er ikke en prosessor for spillentusiaster, den er myntet på mer profesjonelt bruk. Jeg har hovedsaklig tenkt å bruke prosessoren til 3D grafikk. Dessuten er det kjekt med flere kjerner når en kjører flere tunge programmer samtidig (men dette stiller også høyere krav til minnekapasitet). Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Jeg har lest at prisene vil ligge rundt 6000 kr og oppover. Med andre ord veldig dyrt. Av spill så er det ganske få som vil støtte firekjerne med det første. Hilsen, efikkan. 7017501[/snapback] Enig med deg der skal du ha CPU, så ville jeg gått for en Core 2 Duo. De vil holde i massevis i en lang stund framover. De fleste spill i dag, er heller ikke laget for å optimaliseres med Dual-core, så går tid, før spill utnytter hele potensialet i Quad core, og om du kjøper nå, så vil nok det skje, lenge etter den quad coren du har da, er utdatert Hilsen, christopher909. (litt copy fra efikkan:D) Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Enig med deg der skal du ha CPU, så ville jeg gått for en Core 2 Duo. De vil holde i massevis i en lang stund framover. De fleste spill i dag, er heller ikke laget for å optimaliseres med Dual-core Vel, som jeg har nevnt flere ganger nå: Jeg kjøper ikke prosessoren for spilling (vennligst les innleggene mine før dere svarer) For mine bruksområder og arbeidsmåter er det helt klart at en firekjerners prosessor vil gi ytelsesgevinster (tester med Kentsfield ES og Mac Pro med tilsammen fire kjerner har demonstrert dette). Prisen er ikke avskrekkende heller. Men for generelt bruk og for folk flest vil det ikke være så mye å hente i en C2Q per idag, det er jeg helt enig i. Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Pirke pirke: Core 2 QUAD QX6700 på 2,67Ghz, altså EXTREME EDITION kommer nå i midten av November, eller rundt der. Pris blir 999$ (kjøpt i 1000 kvanta). Så sikkert litt dyrere. Kommer QX virkelig til Norge i november? Husker det var en del problemer med leveranser av Core 2 i Norge tidligere i år. Hvor fikk du vite at prisen ville bli $999? (kilde?) Intel priser alle sine Extreme prosessorer 999$. Denne blir intet unntak ! Men selvfølgelig, prisene vil ligge høyere på utsalg. X6800 skal i teorien også være 999$, men mange som seller den dyrere Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Intel priser alle sine Extreme prosessorer 999$. Denne blir intet unntak ! Men selvfølgelig, prisene vil ligge høyere på utsalg. Ifølge Anandtechs 'High-End Buyer's Guide' vil QX6700 koste omtrent det samme som X6800 (8-9000 NKR), så antakelsen din ser ut til å stemme. Lenke til kommentar
OverCaffeinatedFightrpilot Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 holde meg til E6600 en god stund framover og heller gå for et geforce 8800, gleder meg bare til Intels Laser CPU'er... lurer på hovrdan de vil funke Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 holde meg til E6600 en god stund framover og heller gå for et geforce 8800, ... E6600 holder ikke for meg Jeg kommer også til å kjøpe GeForce 8800 når det kommer, så for meg er det ikke snakk om enten eller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå