Toren Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hei, jeg kjøpte for en 4 måneders tid siden ny pc, kort etter jeg kjøpte den begynnte det å hende at skjermen ble ofte gulaktig. Så jeg tenkte først det var skjermen min som var begynnt å svikte siden skjermen var en gammel crt skjerm. Jeg fikk lånt meg en ny lcd skjerm som hadde digital inngang, men med denne skjermen oppstod det at bildet slo seg av og på, et par sekunder om gangen, og virker helt random, kunne skje med en gang eg hadde tatt pcen på, og etter den hadde vært på lenge. Jeg testet da analoge kabelen og fikk da sett at skjermen ble gul slik som det hadde vært med crt skjermen. Da vet jeg at det ialle fall ikke er skjermen(e) som var problemet, men noe hardware. Jeg tenker da først og fremst at noe er gale med skjermkortet. Har testet 3mark 05 og i både crossfire mode og vanlig fikk jeg feilmelding på slutten, skjermen gikk veldig mye av og på også under testen. Kan det være varme problem? i så fall kan noen vise meg til et program jeg kan bruke for å måle den. Om ikke noen som har peiling på hva som kan være problemet ? Skjermkortet er radeon x1900xtx crossfire. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Major Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 først ville jeg ha skjekka at skjermkortet va orkelig i. men siden den er ny pc så ville jeg ha gått og klakt på den. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hei! Forsøk nye drivere til skjermkortet. Sjekk at skjermkortet har nok strøm. Sjekk temperaturen. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Toren Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Takker for tipsene, har testet nye drivere og det var ikke noen forbedring der, kommer til å se om grafikk kortet kanskje ikke er godt nok i, eller kontakten til skjermlediningen. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Hvilken strømforsyning har du? God helg. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå