DilliMusic Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 bruker mest reason 3 men vil gå over til cubase. brukt det en del men er noen få ting jeg lurer på. 1. hvordan bruker jeg Vanguard og V-station som jeg kan bruke i Fl Studio 2. har noen samples(kick,snare og hihatt) i wav format som jeg vil bruke. hvordan gjør jeg det? vil lime det inn som midi bare at kicken jeg har som sample skal slå. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Du må putte .dll-en til synthen du vil bruke inn i vst-mappen til cubase. Så starter du cubase, trykker F11 og velger synthen der. Lag nytt midi-spor -> gå på utgangen til midisporet og velg den aktuelle synthen -> velg record enable på midisporet -> spill Det andre spørsmålet ditt er elendig formulert... kan prøve å svare: Du kan importere samplene direkte via fil->import, eller trykke ctrl+P for å åpne pool og importere der. Hvis du vil trigge de via midi, må du bruke en sampler. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Et lite spørsmål? Hva har du brukt Cubase en del til tidligere om du ikke kunne det der? Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 jupp. brukt det som var derfra før av. monologue eller hva den heter hehe. embracer og det der. lm-7. jo spm 2 kan jeg vel omformulere. har noen samples gra reason. som f.eks kick og slikt. hvordan ordner jeg det i en sampler i cubase? så kan jeg bruke midi til å slå inn der jeg vil ha det. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Først må du ha en sampler-vsti, f.eks Native instruments battery Så importerer du wav-filen inn i battery og styrer battery med midi. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 aha. takker for svar:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå