Noxy Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Har koblet opp en maskin til TVen for å bruke som HTPC, men problemet er at jeg bare får et grumsete, uklart bilde på TVen. Ser bare såvidt hva som står. Skjermkort: Gf4 Ti4200 prøvd med noen forskjellige drivere. Byttet til dette skjermkortet fra et gammelt skjermkort for å få bedre bilde, men så ingen forbedring! Noen som har tips til hvordan jeg får et bedre bilde? Endret 6. oktober 2006 av Noxy Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Er ikke unormalt at man knapt kan lese teksten i windows om man bruker den vanlige TV-utgangen (composite). S-video bør bli hakket bedre. Lenke til kommentar
Obix Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Har koblet opp en maskin til TVen for å bruke som HTPC, men problemet er at jeg bare får et grumsete, uklart bilde på TVen. Ser bare såvidt hva som står. Skjermkort: Gf4 Ti4200 prøvd med noen forskjellige drivere. Byttet til dette skjermkortet fra et gammelt skjermkort for å få bedre bilde, men så ingen forbedring! Noen som har tips til hvordan jeg får et bedre bilde? 7013990[/snapback] Prøv å endre skjermoppløsning til 640x480 Lenke til kommentar
Logan Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hva slags tv er det snakk om Noxy? Det er vel kanskje der problemet ligger. Lenke til kommentar
Noxy Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Er en 32" widescreen "kasseTV". Prøver S-video så fort jeg får anledning. Takk for svar Lenke til kommentar
Noxy Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Har koblet til med S-video, uten at det ble store endringer i kvaliteten. Kanskje noe bedre. Går jo fint å se på film, både på composite og s-video, men filnavn og annen tekst er fortsatt nesten uleselig. Får ikke endret til lavere oppløsning enn 800x600 atm, pga driverne sannsynlig vis. skal teste mer når jeg kommer hjem. Noen andre tips? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Trolig må du enten bytte TV eller bytte til et skjermkort med bedre TV-utgang. (F.eks. Matrox med SCART-RGB-tilkopling). Om du starter Windows i VGA-modus (du velger det der du velger sikkermodus) så får du 640x480. Men windows vil da mase og gnåle om at oppløsninga er for lav og presser deg til å bytte. Endret 10. oktober 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
Changis Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 du kan oeke tekststoerrelse, stille inn clearview.. har du problemer med f.eks. diagonale linjer / forstyrrelse i signal, koble fra antennekontakten til tv'et. Lenke til kommentar
Noxy Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) hjalp ikke å endre til lavere oppløsning (640x480) Prøvde å endre til støre skrift, men ble like utydelig Kjører XP media center, så inne der ser jeg jo greit hva som står, men å feks mounte et DVD-image er jo et lite helvete Hvordan stiller jeg inn "clearview" ? Edit: Jeg får ikke satt frekvensen høyere enn 60Hz, er dette normalt?! Endret 10. oktober 2006 av Noxy Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Ikke forvent noen magisk mirakelkur. composite er et dårlig signal og det er helt normalt at man knapt kan lese vanlig tekst i windows. S-video blir nok hakket bedre (hvis TV-en støtter det), men fremdeles ganske dårlig. max 60Hz er helt normalt. Faktisk bør du prøve å få 50Hz (PAL) på TV-en. Lenke til kommentar
Noxy Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 ventet ikke akkurat det Får bare kjørt 60Hz, ikke mulighet til å velge noe annet på de vanlige skjerminnstillingene. Bruker S-video. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Spar penger og kjøp TV med VGA inngang Du får neppe bedre bilde, vær glad at det er i farger! Mange TVer har problemer og du må mixe og trixe i det uendelige for å få til farger på TV ut (og NEI det er ikke alltid bare å skifte fra NTSC til PAL) Lenke til kommentar
Noxy Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Ok, får vel greie meg med sånn som det er... Ser at jeg kan bruke RGB som innsignal på scart med en overgang. (kanskje alle gjør det, ikke vet jeg ) Noen som har erfaring med dette, om det blir bedre bilde da? (Har overgang fra S-video til RGB) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Overgang fra s-video til RGB finens ikke. Du kan kanskje få kjøpt adaptere, men signalet vil alikevel ikke bli bedre enn s-video. Det du evt. trenger er overgang fra VGA-pluggen til SCART-RGB. Ikke alle skjermkort støtter dette. Tror de fleste matrox og noen Ati støtter det. Lenke til kommentar
Noxy Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Overgang fra s-video til RGB finens ikke. Du kan kanskje få kjøpt adaptere, men signalet vil alikevel ikke bli bedre enn s-video. Det du evt. trenger er overgang fra VGA-pluggen til SCART-RGB. Ikke alle skjermkort støtter dette. Tror de fleste matrox og noen Ati støtter det. 7049455[/snapback] Oki, takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå