Gå til innhold

Artiklene på VG Nett er elendige, ikke sant?

Gaston

Anbefalte innlegg

Herregud. Satt meg nå for å lese VG Nett og det står ikke noe annet enn hva folk tjener og ikke tjener og skatt.

Jeg fant 20 artikler som lå på første siden om hva folk tjente. Til sammen er det sikkert over 30 artikler om dette.

Begynner å bli mektig lei, og det kun etter 5min.

Har de lite å skrive om..?

EDIT: Andre ting som står skrevet i VG Nett kan godt tas opp her :yes:

Endret av Gaston
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit med et par artikler om skattelistene, men når VG (eller var det DB) skriver en artikkel om hvem som tjente mest på det norske fotballaget i VM 94 har de store problemer med å finne kvalitetshistorier :thumbdown:

Endret av egil88
Lenke til kommentar
Herregud. Satt meg nå for å lese VG Nett og det står ikke noe annet enn hva folk tjener og ikke tjener og skatt.

Jeg fant 20 artikler som lå på første siden om hva folk tjente. Til sammen er det sikkert over 30 artikler om dette.

Begynner å bli mektig lei, og det kun etter 5min.

Har de lite å skrive om..?

7013707[/snapback]

Ja de har lite å skrive om, den andre halvparten av artiklene dreier seg sikkert om håret til regjeringsmedlemmer og stortingsrepresentanter under talen i dag...

VG er Norges agurkavis nummer 1!

7013771[/snapback]

Enstemmig tror jeg vi kan si at den er.

Jeg blir i hvert fall overrasket om noen finner en mer agurkete avis

Greit med et par artikler om skattelistene, men når VG (eller var det DB) skriver en artikkel om hvem som tjente mest på det norske fotballaget i VM 94 har de store problemer med å finne kvalitetshistorier :thumbdown:

7013842[/snapback]

[ironi]Er det ikke det vi alle bryr oss mest om da?[/ironi]

Lenke til kommentar

Er det ikke det leserene vil ha da?

Dårlige nyheter selger jo mye bedre.

Spesielt når de er skrevet av journalister som ikke har peiling på hva de snakker om, liknet formue har i bunn og grunn lite å si for hvor rik du er.

Å bruke skattelistene til å se hvem som tjener mest kan også være direkte missvisende. Flere personer med egne aksjeselskaper tar ut akjeutbytte og bruker det derettter til å skyte inn ny aksjekapital i firmaet.

Man tar ut f.eks 100 000. Og bruker dette på å utvide firmaets aksjekapital med 100 000. (altså kjøper aksjer i eget/deleid firma for beløpet). I likningen er denne personen da oppført med en inntekt på +100 000 kr selv om dette er penger personen ikke direkte har brukt til privat forbruk.

(Se: Forsiden på avisene: Røkke tar ut 1,5 milliarder til PRIVAT forbruk)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Drar opp denne tråden igjen.

La merke til at VG har hengt noe helt forjæklig opp i miljø idag.

Første sida, stort oppslag:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=169250

teste seg selv om miljø:

teste

slik blir jorda varmere:

EDIT: Fikk lagt til linken..

http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=1019

forskere slår alarm:

http://go.vg.no/cgi-bin/front.cgi/0/http:/...bs?artid=169168

Alt dette på en dag! Jeg er for at de skriver om dette, men hvorfor får vi det inn sånn? Jeg la merke til at de trengte journalister til VG Nett, kanskje har det noe med saken å gjøre? Nettutgaven var bedre før enn nå.

Endret av Gaston
Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...