Goliath Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Husker at jeg var, og forsåvidt er, stor fan av The Prodigy men har ikke hørt en snurt fra dem på lenge. Skjer det noe nytt på den fronten? </Zande> Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Syns dette er litt merkelig. The Prodigy kom ut med det tredje albumet i 1997. Så kom det fjerde i 2004. Det femte skal komme i 2007, etter noen år med turnering og samlealbum (2005). Årene mellom 1998 og 2004 var preget av stillhet (med unntak av The Dirtchamber Sessions i 1999 og Baby's got a Temper i 2002). Så hvis vi ser på det slik: 7 år mellom album 3 og 4, kanskje 3 år mellom album 4 og 5. Syns det er utvikling i positiv retning, jeg da Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Jeg syntes The Dirtchamber var skuffende! The Prodigy var jo ganske maintream kommærsj, kanskje de har flyttet fokus? Anyways, har ikke sett dem i platesjappa på lenge, derfor lurte jeg på om de hold på aktivt fortsatt Endret 5. november 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 The Dirtchamber var av Howletts egen DJ-interesse. Kan knapt kalles et Prodigy-prosjekt. De hadde jo konsert i Norge i fjor (vanvittig bra, forresten) og har turnert mye de siste par årene, så om de ikke har kommet med noe nytt siden 2004/2005 er vel litt forståelig. Kom jo med samle-CD i fjor, den burde du da ha lagt merke til? Noe nytt materiale her også. De er ikke så "kommersielle" lenger heller. Men bra musikk, det lager de fremdeles. Bare å glede seg til 2007, da. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Som Zande sier så kommer det nytt album, dog kan jeg ikke garantere 2007, da jeg aldri har lest noen plass om når den kommer. På den offisielle hjemmesiden står det hvertfall at de holder på å lage ei ny skive. Er det ikke bra da? At de tar seg god tid med plata, i stedet for pelme ut nye cd'er i hytt og pine. Dessuten turnerer de en del The Prodigy Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 The Prodigy var et av mine absolutt favorittband på slutten av 90-tallet, spesielt innen electronika-sjangeren. Kult om de kommer med noe nytt ja, men har ikke allverden av forventning, synes ikke spesielt mye om siste plata deres. Music For The Jilted Generation og The Fat Of The Land står fortsatt godt hos meg Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 The Dirtchamber viser mere hva The Prodigy egentlig var bygget opp på og ikke mainstream prodigy som de fleste kjenner fra The Fat of The land osv. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Den gir et godt innblikk i Howletts musikalske røtter. Hva slags musikk han liker og hørte på som ung, og hva The Prodigy egentlig startet som: En DJ med hiphop-røtter som møtte to dansere på en raveklubb. Alea iacta est Lenke til kommentar
neadii Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 sorry hvis jeg tar feil, men når dere snakker om The Prodigy, er det snakk om han som sang f. eks. 'Smack My Bitch Up' og 'Firestarter', eller er det snakk om en annen artist? -neadii Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Jeg snakker om The Prodigy som band, inkludert Keith Flint (han duden ja) Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Han som "synger" i Smack My Bitch Up er Kool Keith fra Ultramagnetic MCs, men gruppa som lagde låta er The Prodigy (med Liam Howlett i spissen for musikken). Keith Flint, som er medlem i gruppa, sang i Firestarter, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå