Cubus Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Ikke sikker på om jeg ordlegger meg riktig her, but here goes nothin` :!: Har lest litt om at K10D har muligheter for å ta flere bilder samtidig med +- eksponeringer, enten 3 eller 5 (ved 3: 1+ og 1-, ved 5: 2+ og 2 - ) Kalles vel bracketing exposure på godt norsk -Kan man bruke disse til HDRI? -Hvis man tar disse og bruker de i f eks Photoshop eller annet bildebehandlingsprogram skulle man vel til en viss grad eliminere at bildene blir over / underekponert? Meget interessant synes jeg... HDRI-tutorial HDRI-bilder : NB: se froskene! Kanskje ikke de aller beste eksemplene men... HDRI eksempel HDRI eksempel 2 Endret 7. oktober 2006 av Cubus Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Bracketing er en funksjon de fleste digitale speilreflekser er utstuyrt med - i alle fall min EOS 5D. Om du bruker stativ og motivet ikke beveger seg er det ingen ting i veien for at du ikke skal kunne benytte disse bildene til å lage deg et (semi-)HDR bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå